lördag 11 augusti 2012

Lördagskväll med kräftor och familjen.

Lördagskväll med familjen!

Efter att ha målat större delen av dagen (avbrott för hängning av tvätt, matlagning m.m)så kändes det skönt och att ta en dusch och fixa i ordning sig inför kvällens middag. Kräftor med tillbehör! Hela familjen samlad, för ingen vill missa kräftorna ;)
Och jag har gjort något som jag inte gjort de senaste 16-17 åren?? Vadå? Jo, tonat håret! Ser ni det? ;) Kastanj heter färgen, men jag tycker den blev aningen för brun... Fast jag är nöjd! Jag brukar som sagt aldrig ändra färg på håret... antagligen för att jag redan har så mycket färg, och jag är nöjd med mitt röda hår. Men så ser jag er andra som tonar/färgar håret och tänker att jag kanske ska testa?! 
Ja men varför inte? Lite omväxling kan inte skada! Lite mörkare nu till hösten! Sagt och gjort! Köpte hem färg häromdagen och hade tänkt vänta till efter att jag klippt mig om ett par veckor. Men jag kunde inte låta bli ;)

Ha en fortsatt fin lördagskväll!


Maria

20 kommentarer:

  1. Tycker du ser supersnygg ut! Gott med kräftor, det åt vi igår!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva Helena A-sson Nohrstedt

    SvaraRadera
  3. Wow vad himla snygg du ser ut!!! Kul med lite ny färg i håret:))) Jag ändrar ofta färg i håret, kul med lite föränding:)))

    Supersmaskigt med kräftor, mums!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Så herlige bilder fra lørdagen deres :) Det så veldig godt ut :)

    Så kjempefin du er :) Du kledde den mørkere fargen veldig godt :) Moro med litt forandring, særlig nå på høsten :)

    Ha en fin helg videre, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  5. Du är jättefin! Jag har också tonat ner det ljusa för jag blev sugen på lite mer mörkare.

    SNYGGT Maria!!

    Vad gott och mysigt med kräftkväll!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Vad fint! Kul som sagt med lite förändring. Kräftorna såg så goda ut nästa helg ska vi äta... Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Tycker också det kan vara kul med förändring! Fika? Absolut! Hojta bara till! Kram Nilla

    SvaraRadera
  8. Alltid kul med förändring ...jättefint!..står själv och tittar på mitt hår som blivit blondare än blondast denna sommar ( hur det b´nu gått till ? ! ..*skrattar...och blir lite sugen på att tona det mörkt ...vi får se hur modig jag är ;)


    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  9. Det blev jättesnyggt. Ditt eget röda är också jättesnyggt.
    Kräftor är underbart gott.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  10. Du passar i kastanj också! Jättesnyggt! Och kräftor är gott... just nu kryper det omkring sju stycken i vårt badkar ;-)

    SvaraRadera
  11. Är jätte sugen på kräftkalas, får fixas snart :)

    //Johanna

    SvaraRadera
  12. Så fin du blev, med ny färg!! Kul med kräftfest. Ha en härlig söndagskväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  13. Jättefint! Härligt med en samlad familj till kräftor och alla dessa ljuvliga tillbehör!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Gott med kräftor, vi ska ha kräftskiva med våra bryggrannar om 2 veckor. En tradition. Rätt kul!

    Här har det också blivit en ny hamster. En sibirisk dvärghamster, jätte söt och jätte liten.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Du blev jättefin i den färgen. Åh, längtar otroligt mycket efter kräftor nu.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  16. Jättefin hårfärg!

    Ska ha familjemiddag här på lördag med föräldrar och syster med familj. Det får bli kräftor då, det är sååå gott!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Det blev jättesnyggt med nya hårfärgen! Jag har haft ljusa slingor i massor av år men tyckte också det vore kul med något annat så jag tonade håret mörkt honungsblont och blev jättenöjd! Så nu ska jag nog våga mig på en färgning hos frissan och få en mörkare nyans till hösten. :) Tusen tack för din hälsning hos mig med tips mot flygrädsla! Jag klarade flygningen och försökte tänka "Det kommer gå bra" och det gjorde det ju ;) Nu ska jag dra igång bloggen igen efter ett litet sommaruppehåll så hoppas vi "ses" snart igen!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  18. Supersnygg hårfärg och så gott med kräftor! Nu måste jag läsa ikapp hos dig, då jag haft "bloggsemester". kram Victoria

    SvaraRadera
  19. Hallå, hallå!! Snyggt med det mörka håret, det klär Dig!!
    Gott med kräftor, men jag åt två gånger förra veckan och fick springa sammanlagt 6 dagar på toa...:(( Nu törs jag inte prova nåt mer... Jag har aldrig reagerat så förut!! Önskar Dig en ny skön vecka, Maria. Kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...