onsdag 15 augusti 2012

Kvällsdopp

Det gäller att ta vara på kvällarna...

Ikväll rymde jag från strykningen! Tog bilen in till "byn" för att besöka kommunens badplats. Det var Minstingen som så gärna ville ta ett kvällsdopp


Har nog inte besökt den badplatsen på sju år! Inte sedan vi skaffade vår pool, som vi hade vid förra huset. Men nu har vi ju ingen pool (och vet inte riktigt om vi ska ha någon heller?), så det fick bli ett kvällsdopp i sjön ;) 
Inte blev det någon strykning när vi kom hem, heller... Nä, då hade jag köpt med mig nya Lantliv och satte mig på porchen med döttrarna och drack en smoothie. Mycket mysigare än strykning ;)  

Man måste släppa lite på sina "måsten" ibland! ;)


Maria

8 kommentarer:

  1. Förnuftigt av dig att släppa på alla måsten :) kram Diana

    SvaraRadera
  2. Japp släppa på måsten och njuta av livet för det går inte i repris. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Jeg er sååå enig, vennen :) Slike herlige sommerdager må man bare nyte, og bare være :)
    Herlige bilder du har tatt :) Et forfriskende kveldsbad :) Det er sommer det :)

    Kos deg masse videre også, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  4. Visst är det skön att bara göra det man känner för istället för det man borde
    ibland, du gjorde helt rätt! Och vad härligt med kvällsdopp :-)
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Japp jag släpper på måsten hela tiden! har dock inte varit till någon sjö på kvällstid i sommar, det är ju så mysigt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Så rätt! Strykningen finns kvar ;)

    Bilderna är underbara. Jag älskar augusti!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Smart kvinna! Strykning är så tråkigt. Jag till och med försöker undvika kläder som behöver strykas eller så är det så att ja föredrar den typ av kläder som är strykfria. Oavsett så sker väldigt lite strykning i mitt hus, så lite att när min nu 4åring första gången såg strykjärnet undrade vad det var och vad jag gjorde!! ;) Då var hon kanske 3 år iallafall. Det kan dock förklaras av att OM jag stryker så blir det alltid framför TV:n.
    Sköna augustibad när vattnet äntligen värmts upp är klart bättre än något annat.
    Kram Anette :)

    SvaraRadera
  8. Godmorgon!!
    Håller med dej...jag får ta min stryk tvätt idag...!!
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...