lördag 18 augusti 2012

Igår kväll...

Jag och Mannen i mitt liv, hade en härligt rolig utekväll igår...


Efter ett glas bubbel hemma, tog vi kollektivtrafiken in till stan. Hade bokat bord på Lingon en restaurang i Uppsala som har en mycket trevlig uteservering


Vi satt ute såklart för vädret var ju toppen! Dryga 20 grader. 
Till förrätt tog jag  Gravat och lättrökt reninnanlår med en mousse av renstek med pepparrotssmör och syltade hjorton serverat på kavring. Yummie! 
Mannen i mitt liv är extra förtjust i löjrom, så han tog förstås det, serverat med västerbottenspaj, syrad lök och creme fraiche. Jag smakade lite med honom och den var också supergod


Till varmrätt tog vi båda torskrygg ugnsbakad med bacon, serverades med potatisbakelse med morot och fänkålsmarmelad. Riktigt, riktigt gott! Äter faktiskt nästan alltid fisk, när vi äter ute. Tycker det känns så fräscht, och blir liksom inte så "tungt" i magen ;)


Ingen av oss är ju speciellt mycket för efterrätter, men en god drink... Ja, tack! ;) Jag valde en "Karamell", och den mycket trevliga servitrisen upplyste glatt att den var såååå god! Hennes favorit ;) Hon hade rätt... den var precis så där god som jag vill ha en god drink! ;) vaniljvodka och gräddkaramell-likör. 


Mannen i mitt liv testade en med bourbon och björnbär. Han var nöjd med sin också. 

Mycket folk var det! Fullsatt hela kvällen och stämningen var god. Så härlig atmosfär där. Hemtrevligt på något vis, med träkåkarna runt innergården

Utställda blomkrukor lite här och var... till och med som dörrstopp in till toaletterna. 
Senare på kvällen uppträdde även ett band. Riktigt trevligt!


Mycket nöjda och glada gick vi sedan i den ljumma agustikvällen, mot stationen för att ta oss hem igen. 
Jag är så glad att jag bor på en plats där det finns lite liv och rörelse på kvällarna, i närheten. Jag gillar att få en dos av utelivet då och då ;) Som tur är tycker Mannen i mitt liv, detsamma! 


Nu är det dags att laga middag här hemma! Trevlig lördagkväll till er alla!


Maria



11 kommentarer:

  1. Det både ser jättegott och trevligt ut. Som sagt, det finns fördelar med att bo lite centralt ;)
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  2. Härlig kväll!!
    Gäller att passa på..just att kunna sitta ute...!!
    Önskar dej en härlig lördags kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig kväll!
    Kram Anita

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig kväll ni hade! synd att de varma kvällarna varit så få denna sommar! Jag brukar också äta fisk ute, vet ju att de kan tillaga den så himla bra!
    Ha en mysig lördagskväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Oj vilken suuuuuuuuupertrevlig kväll!! God mat och så mysigt med en "egen tid" tillsammans:)))

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. Ser helt gudomligt gott ut. Visst är det godast att äta fisk på restaurang, man blir nästan aldrig besviken. Karamelldrinken ser bara sååå god ut, måste kolla nästa gång om den finns här:)Vilken härlig kväll ni hade tillsammans, verkar som en mysig stad. Jag har varit i Uppsala en gång på en tvådagarskurs i enkel bildframställning, men såg inte så mycket av staden den gången.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  7. Helt underbart!!! För en utlandssvensk låter er meny extra extra extra god! Svenska smaker när de är som bäst. Ljuvligt!

    Supermysigt med egen tid, ni är så bra på att ta tillvara på det tycker jag!

    Stor kram och tack för dina jätterara rader!

    Lotta

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig kväll ni haft! Och god mat också, så skönt att få en stund på tu man hand ibland! kram Victoria

    SvaraRadera
  9. Vilken toppenkväll ni hade, sånt behövs ibland :) kram i massor Diana

    SvaraRadera
  10. Vilken kväll! Menyn lät helt fantastisk. När jag läser om dessa ingredienser så längtar jag efter att kunna få tag på tex västerbottenost...sååå smarrigt.
    Duktiga ni som ta så mycket hand om varandra och tar er tid :)
    Kram Anette :)

    SvaraRadera
  11. Ni verkar att ha haft en underbar kväll i Uppsala, de fina matbilderna gjorde mig hungrig"
    ! Måste boka in ett besök på lingon!
    /Marina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...