söndag 19 augusti 2012

God morgon Söndag! ( Här har vi klivit upp och lagt oss igen många gånger!)

God morgon denna varma men mulna Söndag!


För många av er är det säkert snart lunch ;) Men här sov vi länge idag, jag och Mannen i mitt liv. Fast vi har klivit upp och gått och lagt oss igen många gånger... 

Klockan 01:40, larmade mobilklockan, då hade vi sovit ett par timmar. Vi hade lovat hämta dottern på jobbet, Arlanda.

Lite mysigt/spännande att besöka Arlanda mitt i natten är det ju, så vi gjorde sällskap. Innan hade vi skämtat om att ta med kaffe ;) Men det gjorde vi inte, för då kanske vi skulle ha svårt att somna om när vi kom hem igen?

Inne i terminal 5, var det ganska lugnt. En och annan trött resenär låg och sov på bänkarna, några hade precis anlänt och bar på resväskor och tax-freepåsar. Dottern och hennes kolleger höll på att stänga restaurangen. Vi fick vänta dryga halvtimmen, eftersom de var försenade med stängningen. Hungriga turister som inte riktigt förstod att de stängde kl 01... 

När vi kunde vända hemåt igen visade klockan i bilen på 2:49 ;)
Hemma igen efter ca 10-15 min, så kröp vi ner i sängen igen. För andra gången denna natt/morgon. Somnade bums och vid 7-tiden var det dags att stiga upp igen för att köra nästa dotter till ridskolan. Kl 08:00 skulle hon vara där för att delta i bussutflykt till Stockholm och titta på den beridna högvakten, bland annat. 

Ljusare ute i den vackra morgonen. Åkrarna ligger så vackert på bägge sidor om vägen. Tanken kommer ju åter tillbaka "Kanske man skulle bo på landet?;)" 
Dottern släpptes av i tid, och vi valde att inte vänta tills bussen gick, utan åkte hem igen för att fortsätta sova en stund... Vilket visade sig vara tur för vissa... När vi körde in på gården hemma, mötte vi en tredje dotter, som var på väg till bussen, till jobbet. Samma arbetsplats som sin syster. 
Knappt hade vi dragit upp täcket till hakan, innan mannen i mitt livs mobil ringde. Dotterns buss kom inte... Jaha... bara att hoppa i kläderna igen då! ;)

Denna gång var det betydligt fler bilar som släppte av resenärer! Rätt fullt utanför terminal 5. Många förväntansfulla människor... ;) 


Strax före 9, var vi åter på väg hem. För tredje gången inom 6 timmar...När vi klev ur bilen hemma på gården så tittade vi på varandra och sa "Undrar hur länge vi får vara hemma den här gången?" ;) :) 
Men den här gången kunde vi få sova tills vi själva vaknade ;) Lite annorlunda sömnmönster, mot vad jag är van vid ;) 

Nu är det hög tid att ta tag i denna Söndag! Innan dottern ska hämtas på ridskolan igen kl 15... ;) :)


Maria




11 kommentarer:

  1. OjOj! vilken natt det blev, vad gör man inte för sina barn. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Gulliga ni är som ställer upp som taxichaufförer :) kram Diana

    SvaraRadera
  3. Ha,ha ja jag känner igen mig lite grann, fast vi har bara två döttrar. Hade lovat hämta äldsta dottern i natt om det behövdes men rätt som det var stod hon vid sängen och det kändes rätt skönt att slippa kliva upp eftersom vi själva var på fest igår kväll/ natt.
    ha en fin söndag.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  4. Skrattade gott när jag läste inlägget. Upp och ner i sängen och hit och dit och tillbaka. :) Ja, vad gör man inte för sina barn. :)

    Kram, kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig natt..ni haft...:)
    Känner igen detta..från när mina döttrar var yngre..och inte hade körkort...
    Men vad gör man inte för sina barn!!!
    Jag var uppe inatt och hämtade min yngsta och hennes sambo..de hade varit på¨bröllop. Klart att jag ställer upp och hämtar...jag kan ju själv behöva bli hämtad ngn natt..:) fniss.

    Ha en underbar dag..njut och bara ha det gott!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Dagens rosbukett till er! Helt otroligt. Nu hoppas jag ni får en skön soft dag....vila med något gott att njuta av på er porch...;)

    Ni är super!!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Ojoj, många turer! Hoppas ni fick sova ut till slut, i alla fall! Och ha en lugn och skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt inlägg, kram kram

    SvaraRadera
  9. Oj så många turer! Hoppas att det blev lite tid för att njuta av söndagen också;) Du får jättegärna vara med i fotoutmaningen! Det är inte tvunget att länka till oss men det är ju så klart roligt om så många som möjligt kan se inläggen som är med i utmaninge. En kommentar är bra så att vi vet vem som är med. Vi presenterar alltid tema på tisdagar udda veckor och bilderna lägger man sedan ut på söndagen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. *Skratt*... Ja, tänk så det kan bli ibland. Men att Ni kunde somna om igen, gång på gång. Det gör mig mest förundrad..:)) Önskar Dig en skön söndagkväll!! Kram Kate

    SvaraRadera
  11. Mycket familjelogistik blir det...

    Det låter ändå som ni har haft det mysigt, du skriver så fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...