tisdag 14 augusti 2012

Enklaste vasen

Ibland, så ser man det bara...

Man ser möjligheten till något vackert i det enkla... 

Som att en enkel liten förpackning kan bli en fin liten vas!

Gillar de "valkiga" kanterna både upptill och nedtill. Det var faktiskt ingen skruvgäng i glaset, utan två rundade "valkar" (hänger ni med på förklaringen?;)

Kände ni igen formen från flaskan? ;) Såg ni vad det hade varit? Bara att klippa bort plastkorken och lösa upp etiketten...

Vips, så har man en ny liten vas ;) Jag har ju inga växter i trädgården, ännu, att skryta med, så jag klippte en stjälk från min Stjärnöga i krukan på porchen ;) En liten färgklick i det murrigt bruna...

En av döttrarna sa gillande, när jag "gjorde" denna vasen: 
"Du kan du, Mamma!" ;) 

Jodå, ibland så... ;)


Maria

15 kommentarer:

  1. * Skratt* Min man brukar istället säga: - Måste du spara på allt skit.. och sen, - De blev ju ganska bra..!! :))
    Nej, man behöver inte köpa allting nytt!! Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  2. Det hade jag aldrig anat... Bongs kycklingfond! Fräckt!! Det är ju riktigt fin form på flaskan!jag håller med dottern... du kan du! :-)

    SvaraRadera
  3. Snyggt, jag trodde det var en medicinflaska först! Ska genast spara våra "fondflaskor"!

    SvaraRadera
  4. Håller med dottern!!!
    Önskar dej en underbar dag..och en härlig tisdagsfika!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Smart recycling! Vad fint :)

    Du kan verkligen!!

    xx

    SvaraRadera
  6. Toppenidé! Jättekul att återanvända saker till ett annat ändamål än det ursprungligen var tänkt för. Snyggt också matchat till tapeten etc. kram Victoria

    SvaraRadera
  7. Riktigt snygg & enkelt att göra iordning:) Tack för tipset! & tack för din fina kommentar! Jag gillar din blogg jag också:) Jag lägger till mig på din google lista, så ser jag när du uppdaterar:)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  8. Haha, vilken underbar idé. Hade aldrig kunnat anat någVa idérik du är, så härligt med så fin inspiration!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Psss, Lugg är bra gissat men nope :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Wow, jag ska genast tömma ut gammal fond! Så snyggt och tack för tipset!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Fint verkligen och så återbruk som jag gillar. Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Ja men visst, så himla fint det blev!!!! Jag såg inte vad det var förrän du visade flaskan med etiketten:))) Det enkla är oftast det vackraste!! Du har det riktigt fint där på skänken tillsammans med de andra fina tingen!!!

    Stöööööööööööörsta kraaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  13. Aha, den blev så fin!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  14. Det är det enkla som är vackert!
    Vilken grej, hur ofta har jag inte hållit i en sådan där...

    Må så gott!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...