måndag 20 augusti 2012

Eftermiddag vid symaskinen

Idag har jag suttit och sytt under eftermiddagen!


Att sy är ju bland det roligaste jag vet! Idag slutade jag tidigt och har ägnat eftermiddagen åt att sy. Bland annat en kudde till TV-rumssoffan. Den fina kantremsan, har Mellantjejen virkat åt mig!

Det blev en lagom färgklick ;) Ska sy fler kuddar, så småningom.
Vad jag sydde mer idag, det visar jag en annan gång! Nu väntar Minstingen på mig, hon ska med mig på en PW. Sen blir det.... Dallas! ;)

Tänker ni kolla på Dallas?


Maria



18 kommentarer:

  1. Aboslut Dallas, skall se om JR blivit snällare med åren.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin kudde! Jag har som mål att se på tv lite ikväll i alla fall. Fast det beror på hur bra jag pluggar på nu...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mysigt med kuddar! Vad gulligt med den lilla virkade kanten. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Åh jag skulle med vilja kunna sy!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag skulle också vilja kunna sy! Jag kan lägga upp en fåll ;)

    Finfin kudde, så bra den passar i soffan.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så fina kuddar! Duktig du är!
    Här tittar vi inte på Dallas, fotboll på tv:n istället :)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Fin kudde du gjort. Vet inte om Dallas går här eller har gått när vi var borta. Vet att jag sett reklam för det men det kanske var när vi var i Sverige, det blir rörigt ibland ;). Var det bra? Själv såg jag ju alla när det begav sig sist, för typ...100 år sedan. Är verkligen JR fortfarande vid liv? *skratt*
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Fin den blev.....har aldrig ro att sätta mig och sy längre...men minns när man gjorde som Lena Ph ...sydde många av sina kläder själv...tror jag sydde en kavaj varje vecka ....

    aldrig gör man något lagom ...*skrattar...

    Kram

    Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  9. Vilket gulligt sätt att ta rätt på den virkade kantremsan!
    Inget Dallas för mig...*skratt*.
    ha en härlig dag, kram Kate

    SvaraRadera
  10. Du är så duktig på att sy! Så fin kudde!
    Och, nej inget Dallas för mig. Det hanns inte med!
    Ha en underbar tisdag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Nämen så fin kudde! Hur syr du kuddar? Vilket sätt använder du?

    Kram

    SvaraRadera
  12. Jättefina kuddar! Du är duktig du! Kram Nilla

    SvaraRadera
  13. Så fina kuddar, härliga färger, kram

    SvaraRadera
  14. Vad duktig du är, vilken pysslig familj. Jag hade själv önskat att jag kunde vara bättre på att sy, är nog för otålig.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  15. Underbara kuddar, visst är det härligt att sy. Önskar jag hade mer tid över till det.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Snygg kudde och kantbandet passa perfekt.
    Nä, något Dallas orkar jag inte titta på.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  17. Åh, så fin! Jag sydde mycket förr, men har slutat helt, vet inte riktigt varför.

    Japp, klart det blir Dallas ikväll:)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...