söndag 5 augusti 2012

Att ha gäster

Det är så trevligt att ha gäster! Gäster som stannar ett par dagar.

Att få ta hand om sina gäster och visa dem runt lite, är så trevligt! Att åka till Sigtuna till exempel ;)

Att ta med lite picknick och sitta vid vattnet. Mysigt! Tills Mannen i mitt liv, måste rycka ut och snabbt åka hem och skjutsa en dotter till Stockholmståget... en dotter som inte kollat lokalbuss-tidtabellen ordentligt... Hrm... ja, sånt är livet ;) Tur det inte är mer än ca 1,5 mil ;) 
Jag kom mig inte ens för att fota vår picknick, när han hastigt drog iväg ;)
Men det finns ju annat fint att fånga på bild... i väntan på att Mannen i mitt liv skulle dyka upp igen ;)


Charmiga hus och vackra blommor...
Lyckades shoppa med mig en liten sak oxå. En sån där "dags-att-byta-stil-sak", som jag lyckas hitta då och då... ;)

Trevligt är det också att laga mat till gästerna!


Pestofylld kycklingfilé inlindad i bacon blev det ikväll. Klyftpotatis och god sallad med fetaost, till. 


Mysigt är det också att, efter maten, ta tåget in till Uppsala för att kolla in publivet ;) 

Njuta ett glas rosé eller annat tillsammans och prata bort en stund ;)

Trevligt att gå genom staden i kvällstimmen och visa dem "vår" stad ;) 

Har haft en mycket trevlig dag och kväll med svägerskan och svågern!


Maria

19 kommentarer:

  1. Perfekt! Ni har verkligen så mycket vackert omkring er Maria! Jättefin dag.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken perfekt dag och kväll :) nyfiken på vad du shoppade :) kramar Diana

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar dag!!
    Önskar dej nu, en härlig söndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hej! Var också i Sigtuna på en liten utflykt i veckan och kom hem med en liten påse från samma butik med lakritspulver i. Ljuvligt att smaksätta med. Jag är lite nyfiken på om du är nöjd med cykeln då jag också går i cykeltankar.
    //Jenny

    SvaraRadera
  5. Måste ta en tur till Sigtuna. Ser verkligen vackert ut med alla gamla välbevarade byggnader. Älskar sådan miljö.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ohh Sigtuna verkar vara ett fint ställe, måste jag besöka då jag är i Sthlm =D. Samt så fint kök ni har och finfina bilder =D

    SvaraRadera
  7. Gud vad mysigt. Härliga sommardagar med goda vänner och god mat. Snygg du var i den vita kjolen.. Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Så härlig söt stad. Vilka vackra hus! gillar ditt kakel du har i köket, så snyggt!

    Kram CC

    SvaraRadera
  9. Men så mysigt! O så typiskt våra tonåringar;) du är bättre på att fota sigtuna än jag som bor här:) kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder från Sigtuna, måste verkligen ta mig en tripp dit snarast!

    Låter som ni haft en härligt tid tillsammans:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  11. Det låter helt underbart!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Vilka hääääääääärliga bilder du bjuder på!!! Mysigt med goda vänner på besök! Verkligen fina foton från en trevlig utedag:))

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  13. Spännande, vart i Dalarna kommer du ifrån =D. jätteskoj att hitta din fina blogg, min stil, dig ska jag fortsätta att följa =D

    ha en toppen vecka du med

    SvaraRadera
  14. Oftast tänker man inte på sin egen stad förrän man ska visa upp den.. Låter som en toppendag, å vad gott med kycklingen, det var länge sen jag gjorde! Snygg spegel oxå, har en jag med fast i vitt!! Önskar Dig en ny skön vecka, kram Kate

    SvaraRadera
  15. Snygg header! Guuud va fint du fått det här på bloggen!
    Bilderna ser sååå mysiga ut!

    Kram

    SvaraRadera
  16. Ohh vart har du köpt den där fina blusen med fjärilar på?, så fiiin =D

    Aha Ludvika, då har du härlig dialekt,

    Ja, hoppas att han får ett nytt hem snabbt

    SvaraRadera
  17. Låter som ni hade en toppen dag!

    Snygg cykel du köpt. Äntligen! : )
    Och spegeln gjorde sig bra där i hallen.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  18. Med sådan trevlig värdinna och program så kan det inte bli annat än ett fantastiskt besök för era gäster.

    Ler lite när jag läser om din dotters behov av skjuts. Jag känner igen mig :), tur att de har föräldrar som ställer upp.

    Kram Ester

    SvaraRadera
  19. Mysigt! Sigtuna är ett guldkorn jag har kvar att uppleva :-)
    Spännande med din dags att byta stil-sak, roligt med ny inspiration!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...