lördag 7 juli 2012

Vit soffa i vårt finrum!

Är mycket nöjd med den vita soffan i finrummet!

Har länge velat köpa ett vitt överdrag till Ektorp-soffan. Men funderat en hel del på huruvida det är praktiskt eller inte? ;) Nä, det är inte praktiskt med 4 tonåringar, som älskar soffhäng och en vovve som i och för sig inte får vara i soffan, men släpper en hel del svarta tussar, efter sig ;) Men det är snyggt!!!! Och det fick avgöra mitt inköp tidigare i veckan! Dessutom är det lätt att tvätta ;) 
Se bara vilken skillnad det blev mot innan!
Våra rottingfåtöljer gör sig mycket bättre med den vita soffan och till och med mattan, kan få vara kvar nu! Innan hade jag tänkt byta ut den mot en vit rund ;) De svarta ramarna på tavlorna, som står mot väggen har fått sig en omgång av vit färg och ska upp på väggen, där de står. Ska fixa lite nya kuddar också, såklart! ;)


Lite nytt piff på bordet. Sånt man byter lite då och då ;)

Jag surfar ofta runt på nätet och hittar grejer, som den här fina pläden för halva priset, från Hemtex! Mannen i mitt liv har sitt kontor ett par hundra meter från en Hemtexbutik, så jag mailade honom bilden, så fick han kolla om den fanns kvar (det stod att det fanns ett fåtal, endast;) och det gjorde den. Mannen i mitt liv tyckte att mönstret var "psykotiskt" ;) Jo, om man stirrar på det länge blir man kanske knäpp? ;) Men riktigt snygg är den! Passar ypperligt i soffan!

Vår fina golvlampa, passar mycket bättre i finrummet, än i hallen där den tidigare stod ;)  Bredvid, mot väggen vill jag gärna ha en åra! En riktig gammal, eller nyproduktion för dekoration, spelar ingen roll! Mannen i mitt liv, han är lite skeptisk... (Men det är han ofta innan han ser resultatet)

En ny smidigare TV-bänk köpte vi för några hundringar igår, när vi hade spenderarbyxorna på ;) (Den större har fått flytta upp till TV-rummet och ska målas vit) Den fina orientaliska lyktan samsas med en lykta i lite mer marin, New England-stil ;)

I andra änden av rummet finns "whiskyhörnan". En lite "murrigare, varmare" mer ombonad hörna i "countrystil(?)"  ;)
Klockan på väggen fungerar tyvärr inte, men är arvegods från Mannen i mitt livs farföräldrar. 


Eftersom jag kommer få ett alldeles eget rum (mitt arbetsrum, "ateljén") så tyckte jag att "whiskyhörnan" kunde få domineras av Mannen i mitt livs grejer/intressen. En lite mer maskulin touch ;) Som hans fina faktaböcker om andra världskriget t ex. Och hans gamla ångmaskin som jag putsat upp ;) Den tomma flaskan tänkte jag fylla med fina stenar eller sand, så får den agera bokstöd. Lägg märke till den lilla burken med "pilotgodis" ;) 


Uppe på hyllan står en trätavla som jag köpte i pilotshoppen, förra helgen ;) Gillar det vackra gamla flygplanet

Jag börjar bli nöjd och klar med finrummet! (Har en detalj som jag ska fixa, bara ;)

Maria

27 kommentarer:

  1. Men guuud såå snyggt! Vilken skillnad det blev med vit soffa och pläden till och piffet... Du är så händig och har ögon för det där lilla extra.Jättefint. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint Maria !!!

    Kram Pernilla På Piazzan

    SvaraRadera
  3. Oj. så mycket du hunnit med att ändra om...fint blev det...håller med om att det blev bättre med vitt på soffan ..har en liknande med vit klädsel i ett rum..och vi har också en hund som absolut ska upp iden...men, det går hur bra som helst att tvätta i maskin♥..kram Marie

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggare med vit soffa tycker jag också. Han är rolig mannen i ditt liv, psykotisk filt, ha,ha. Flygplan är snyggt, gillar tavlan . Vi har precis hämtat hem vår nya vardagsrumstapet med flygplan på. Skall bli spännande att se hur det blir.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  5. Välkommen i gänget..hi hi..har också Eketorp..både fåtöljer och 3-sits..med vita överdrag!! Mina var vinröda förut..men dom ligger till sig på vinden..numera..:)
    Så snyggt det har blivit..i rummet!!
    Önskar dej en skön lördagskväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Jättefint finrum! Mycket snyggare med vitt överdrag! tänk vad så lite kan göra. snyggt med lyktorna och vilka fina fönster! Kram Nilla
    ps. mina föräldrar har ställe på Öland där min pappa är uppväxt. Och vi har en tomt men inget hus här än:)

    SvaraRadera
  7. Det vita blev mycket bättre, super fint! Som du sa, det går att tvätta.
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Nä, nån hönsmamma har jag aldrig varit. Ramlar dom så upp och hoppa igen. : )

    Kram

    SvaraRadera
  9. Det blev så snyggt....otroligt snyggt!!!

    SvaraRadera
  10. Hej, vilken fin blogg du har!
    Kika gärna in hos mig, jag har just nu en utlottning i samarbete med nätbutiken Tidlösa Ting, dragning den 16 juli. Du kanske vill vara med?

    http://emmasvitadrommar.blogspot.se/2012/07/nu-kor-vi-dags-for-utlottning.html

    Kram Emma

    SvaraRadera
  11. Oj oj oj, vilken enoooooooooorm skillnad!!!! Wow!! Blev kanon med det vita överdraget!! Jag har också en vit ektorp och har haft lite problem att få på det efter tvätt, tala om hur du tycker att det går, jag gör nog fel, fniss. Verkligen ett inspirerande inlägg!!! Och tuuuusen tack för fin kommentar hos mig!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Så mysigt och fint.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  13. Så fint det blev!! Jättesnygga detaljer och vilket härligt rum med stora fönster! Psykotisk av en filt, hihi! Min son brukar säga att han blir snurrig av att titta på några kuddar jag har med svartvitt hundtandsmönster - de är så finkänsliga, pojkarna! ;) Tusen tack för din fina kommentar hos mig, jag blev såå glad! Önskar dig en fortsatt mysig helg! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  14. Så fint det blev!! Jättesnygga detaljer och vilket härligt rum med stora fönster! Psykotisk av en filt, hihi! Min son brukar säga att han blir snurrig av att titta på några kuddar jag har med svartvitt hundtandsmönster - de är så finkänsliga, pojkarna! ;) Tusen tack för din fina kommentar hos mig, jag blev såå glad! Önskar dig en fortsatt mysig helg! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  15. Åh så snyggt det blev med vit soffa! Vill oxå ha! Snygga rottingstolar till oxå.

    Kram Suss

    SvaraRadera
  16. Fiiin! Vi har likadan och massor av barn och ungdomar. Till vardags brukar jag lägga på ett vitt enkelt överkast bara på sittplymåerna, funkar bra tycker jag. Och på vintern byter vi klädsel till röd manchester :)

    SvaraRadera
  17. Bra köp! Blev ju ett helt annat rum, så snyggt! Allt runtomkring gjorde sig bättre!
    Kram till bra val! Helena

    SvaraRadera
  18. Snyggt!!! Mycket bra val :)
    Jag tycker om att arvegodset inte åkte ut :) det finns så mycket historik i gamla saker... så mycket liv. Och visst är det lättare att ge mannen en plats när en egen ateljé väntar *hihi*

    Ha en underbart skön söndag.

    Kram kram

    SvaraRadera
  19. Mysigt ni har det hemme stor kram Diana

    SvaraRadera
  20. Finrummet är verkligen fint..!!! Vi har vita "tvättbara" soffor nere i biorummet, praktiskt och snyggt!!
    Här hemma kör jag med snabbkaffe på morgonen och till lattén kör jag med kaffemaskinen...! Ha det gott, kram Kate.

    SvaraRadera
  21. Det blev verkligen såååå bra. Ektorps överdrag är perfekt, bara att slänga ini tvättmaskinen med blekmedel så blir den som ny.
    Ur mysigt finrum!!

    Dina frågor om våra sommarhus finns nu i ett inlägg ;)

    Kram

    SvaraRadera
  22. Tänk vilken skillnad det blev med en vit soffa! Hela rummet blev ju som nytt! jag ska köpa nya överdrag till min soffgrupp från Bemz, men jag velar hit och dit om jag ska ha grafitgrått, zinkgrått eller vitt?? Svårt val! Jag har skickat efter tygprover, sen måste jag bestämma mig!
    Ha en finfin söndag!
    kramar

    SvaraRadera
  23. Jättefint!!! Man ser att du tänkt hur du vill ha det... det vita överdraget blev pricken över i:et!!

    SvaraRadera
  24. Å SÅ FINT!!!!!!

    Vilka fönster! Och vilket snyggt överdrag och fina kuddar. Korgstolen, allt!!!!!

    Tänk att få sitta där ;)

    KRAM!

    SvaraRadera
  25. Superfint med den vita soffan, även om jag gillar den rutiga massor. Vi har en schäslong i det rutiga som är hundens "soffa" ;) Tack för din fina kommentar hos mig.
    Jag kikar in igen till dig.
    Kram

    SvaraRadera
  26. Vad du hunnit med att ordna och dona. Ser toppen ut. Vitt överdrag gjorde stor skillnad och sedan måste jag som Lotta säga att fönstrena är toppen. Mycket snyggt Maria!
    Nu blev jag inspirerad igen;)
    Kram Anette :)

    SvaraRadera
  27. Så fint ert rum är! Stor skillnad! Tycker så mycket om det vita överdraget!
    Vad duktig du är på att få till det!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...