tisdag 24 juli 2012

Vår köksö

Lite nytt på köksön ;)


På vår köksö, brukar jag byta "piffet" lite då och då. Eller rätt ofta, snarare ;) Just nu har jag en bricka med ett par ljusstakar, som jag fyndade på gamla hemorten. 35 kr, för båda på Åhléns. Jag shoppade riktigt loss där, på halva rea-priset!;) (Köpte påslakan och en metallkorg också.)
Där får också den andra Dalahästen (som jag köpte i Nusnäs), stå. En liten vit med grå dekor. Aningen modernare, med andra ord ;) En liten ljuslykta, inköpt på Newport på NK och en liten ikea-vas med ett par färska rosor, känns fräscht till.

Jag gillar verkligen vår köksö! Den är inte speciellt stor, ca 1x1,5m.  På ena sidan finns vinkylen och "rygg mot rygg" med den har vi fått specialbeställt ett skåp som är ca 30 cm djupt. Överhäng med plats för benen, om man vill sitta där.  Tyvärr har jag ännu inte hittat de ultimata barpallarna/stolarna... Funderar på om det får bli ett par "INGOLF" från ikea? Så länge... 
Från början var det tänkt att vi skulle ha en ho infälld i bänken. Det är förberett för vatten/avlopp. Det är tvunget att bli en smal ho och vi letade runt i vintras men tyckte inte vi hittade någon bra, så vi bestämde oss för att avvakta med det. Tack och lov, för nu vill vi inte ha någon ;) Det kommer bara stjäla utrymme känns det som. Däremot har vi ett "pop-up-uttag" som ska fällas in, så det går att få ström, om man vill stå där och köra med elvisp eller så ;)

Det är perfekt att duka upp t.ex  buffé på köksön. Eller bara "hänga" över ett glas vin eller en kopp kaffe ;)


Maria



18 kommentarer:

  1. Gokväll!!
    Vilket underbart kök ni har!!
    Förstår att ni är nöjda med köksön..helt perfekt!!
    ha en God Natt!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Riktigt fint kök ni har!!♥♥

    Jag har bytt adress och finns numera på roomofkarma.se. Skulle blir så glad om du vill fortsätta att följa mig där. (jag vill fortfarande vara din vän) I så fall glöm inte att byta adress i din blogglista ♥

    Kram CC

    roomofkarma.se

    SvaraRadera
  3. Så fin köksö! Vi planerar också att bygga en, få se vad som kommer härnäst man har ju så många projekt hihi, men att ha en vinkyl där skulle jag gärna ha! Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Skulle också vilja ha en köksö! Tänker kämpa för det nästa gång köket ska göras om! Din var verkligen fin! Och den vita dalahästen också!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Underbart kök ni har Maria! Köksö är min dröm :)

    Tycker verkligen om ditt piff <3

    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Så fint du gör! Köksöar är bra, skulle inte vilja vara utan vår heller. Och vad bra att ni väntade med ho, man ska inte förhasta sig! Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint på din ö!
    Håller med dig. Jag tjatade länge att jag ville ha köksö så när vi gjorde om blev det en och det har vi inte ångrat. Perfekt!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jättefint!

    Det lät jättegott det med..måste testas någon dag..;-)

    Må så gott
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt med en köksö, vill också ha en men får ej plats. Vad kul att du tänkte på mig när du var i Ornäs, jag bor en bit därifrån, mot st tuna kyrka om du vet var den ligger. Ja du får besöka butiken den ligger i Horndal ca 7 mil från Borlänge. Ha en fin dag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Vilket jättefint kök du har, fräscht och stilrent!!! Och köksön är underbar! Jag har också en köksö och den används sååååå himla mycket!!! Jättecharmigt piffat också, mysigt med ljuslykta tillsammans med andra vackra ting:)

    Taaaaaack snälla för din kommentar hos mig:) Jag har använt mig av photoscape:)))

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Hej! Snyggt!
    Nej, jag tar verkligen inte illa upp. Jag tyckte själv att stavningen såg rätt kul ut första gången jag såg den och vet man inte hur det uttalas så kan man ju börja fundera! : )
    Önskar dig en fortsatt fin sommar!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  12. Ljuvligt kök! Köksö skulle jag gärna vilja ha, men det passar inte i vårt kök, då skulle vi inte ha någon plats att sitta :-) Den moderna varianten av dalahäst var riktigt fräck!!

    SvaraRadera
  13. Så fint kök ni har, och köksön! Visst är det en användbar pryl?! Igår fick vi på betongskivan till vår ö, den blev lite speciell, hmm... Bilder kommer så småningom. Skönt att ha en riktig plats att baka på. Vi har el i vår men inget vatten.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Vilket härligt kök ni har - superfint...härlig blogg dessutom:)

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Vad kul att du kommenterade på min blogg så jag hittade din mysiga blogg!
    Och tack för dina snälla ord!
    Har kikat igenom några av dina inlägg men måste titta vidare sen ikväll när mer tid finns känner jag!
    Ha en fin dag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  16. Så fint du har!!!

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  17. Vilket underbart och hemtrevligt kök ni har !
    Förstår att ni gillar att sitta kring er köksö och bara mysa !
    Tack snälla du för din gulliga kommentar ♥ Och jag önskar dej en fortsatt härlig vecka...Med mycket sol !
    Kram anneli

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...