onsdag 11 juli 2012

Välkommen in i vår hall!

Hallen är det första intrycket...

Jag har alltid velat ha en stor välkomnande hall, som går att möblera. Inte bara tränga in en byrå i ett hörn ;) Vi valde därför att lägga lite extra yta på just hallen, när vi ritade vårt nya hus.


Ett separat "kapprum", gjordes som en liten "avstickare" till vänster när man kommer in. (Dörren som syns leder in till mitt arbetsrum, som ska påbörjas snart.) Med gott om plats att hänga av sig ytterkläder och skor. Vi är ju 6 personer i familjen, så det behövs lite plats när det kommer gäster också ;)

Hallen är ganska ljus och luftig tack vare fönster i "kapprummet" och både sidoljus och överljus runt ytterdörren.


Visst är den snygg, min nyinköpta tavla!? Är lite svag för text-tavlor och ord i inredningen ;)


Det svarta skåpet fick en given plats mot den randiga väggen. Tavlan med lösa skrivmaskins-tangenter gör sig bra tillsammans med den vackra gamla skrivmaskinen ;)


Min superfina stationsklocka från Newport, som jag tokgillar sitter i öppningen mellan hall och kök/vardagsrum. 


Snart så börjar det bli klart både här och där med "piffet" i vårt hem


Maria

17 kommentarer:

  1. Vilken generös och härlig hall!!

    Sååå läckert med lite extra yta där. Det blir verkligen flott och hemtrevligt med ditt piff ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint i er hall! Så många snygga detaljer.
    Vad rymlig hall ni har vår är så liten... Kram

    SvaraRadera
  3. Verkligen underbar hall! Tycker om era finfina mattor. Bryter av snyggt!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Verkligen fint, helt i min smak. Bra att kunna välja vilken storlek på hallen, oftast får man hallen bara på köpet liten eller stor. Kanon fint. Ha en fin dag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Woow, vilken vacker och välkomnande hall! Supersnygg randig tapet och mattorna var verkligen pricken över i! Vacker dörr med fina fönster som släpper in ljus också. Lovely! Det är verkligen härligt att komma in i en rymlig möblerad hall, oftast är de ju pyttiga och trånga "genomfartsleder". :) Ha en fortsatt fin dag! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!
    Kul att du hittade till min blogg! Tyvärr har jag inte riktigt hunnit med den som jag skulle vilja, men men både tiden och inspirationen har varit som bortblåsta att tag! Visst är den stora klockan snygg! Tyvärr blev det ingen, hittade ingen i rätt storlek.
    Tavlorna som jag har gjort är busenkla att göra! Hitta ett snyggt papper, sen är det bara att leta bilder på nätet, ladda ner och skriv ut. Viktigt är att man kollar så man laddar ner "lovliga" bilder.
    Sist men inte minst, måste jag säga att du har en vacker blogg och ett otroligt vackert hem! Kommer att kika in till dig igen!
    Ha det gott!
    Eva

    SvaraRadera
  7. Stilrent och snyggt!!
    Du/ni har verkligen fått bra ordning på "piffet" hittills!!
    Ha en fortsatt skön kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Jättefin hall, jag gillar också när det finns plats att vända sig om i hallen! Du får så fint! Och jag såg UNT idag, skrev till dig på fb... Kram

    SvaraRadera
  9. Jag har precis hittat hit och ska fortsätta kika runt. Det lilla jag har hunnit se säger mig att jag kommer komma tillbaka hit fler gånger. :)
    Har själv en texttavla som är lite mysig. Den går att se på startsidan på min blogg. :)

    Är det ok om jag lägger till dig på min blogglista?
    //Linda

    SvaraRadera
  10. Jag gillar också stora hallar. Våran är rätt rymlig så den är okej. : ) Extra bra med stor hall när vagn skulle få plats.

    Ha en toppen kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag blir ju inte förvånad alls för du har ju en sådan bra smak. Snyggt så in i bomben. Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Åh, vad fint ni har det vännen kram Diana

    SvaraRadera
  13. Å så fint!!! Älskar tavlan! ... den randiga väggen och skrivmaskinen!!!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  14. Vilken fin hall! Älskar den svartvita tapeten! Kram Nilla

    SvaraRadera
  15. Vilken fin hall! Gillar tapeten och färgen på dörrarna, skrivmaskinen, tavlan....ja allt! Så snyggt!
    kram kram

    SvaraRadera
  16. Fint åh golvet! Åh mattan åh..!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Wow vad fint ni har det! Superhärlig hall! Älskar också väggord och ord på tavlor och sånt. Det ger lite tankar i inredningen. FIIIINT! :) Ha det gött! Kram kram <3

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...