måndag 23 juli 2012

Vågskvalp...

Att bara koppla av och njuta en stund...

vid strandkanten till exempel... lyssna till vågskvalp... Mycket rogivande!

Jag älskar att stanna upp och fånga stunden, lyckan i det enkla. Tänka till över hur bra jag faktiskt har det! Jag är tacksam att jag lever det liv jag lever, att jag har den familj och de vänner jag har! 

Härom dagen satt jag på badstranden, och gjorde just detta,  när Minstingen badade. Kallt i vattnet, men vad gjorde det henne? Hon har sommarlov och älskar att bada... såklart hon badar! ;) 

Själv kunde jag ju inte låta bli att gå loss med kameran på allt det där vackra där i den stunden...



Åldrat trä och väderbitna rep... Har alltid haft en kärlek till marina ting, trots att jag inte är någon båtmänniska alls. Men jag älskar att vara vid vattnet!


Stenig strandkant med utsikt in mot stan... härligt! Sämre kan man ha det...;)

Sbryggor att njuta fikat på en solig varm sommardag. Eller varför inte sillunchen? ;)




Den söta lilla bron som leder från sommarstället till stranden snickrade Mannen i mitt liv ihop när barnen var små. Man märker på dess åldrande att tiden går... ;)För själv blir man ju inte äldre!? ;) Bara mer mogen ;)


Allt är kanske inte vackert i sig... som en rostig kätting till en brygga som inte kommit i vattnet just detta år... men jag kan ändå se något vackert i det... fråga mig inte hur eller varför? ;)

Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv!


Maria


9 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg och tänkvärt på alla sätt. Gillade verkligen den lilla träbron och de små detaljerna du visar. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra bilder!! Så många detaljer som blir så vackra på bild!
    Jag älskar oxå vatten, skulle gärna bo jämte havet eller nån sjö fast jag är en riktig badkruka :)

    Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Underbart Maria! Det finns så myckert vackert bara man tar sig tiden att titta. Det gör fotografering så roligt!

    Den lilla bron var den sötaste jag sett. Helt bedårande.

    Jag älskar också vågskvalp!!

    Tack för ett inspirerande och vackert inlägg <3

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Mysigt,låg också och lyssnade på vågorna igår kram fina Maria/Diana

    SvaraRadera
  5. Fint inlägg! Njut! Jag kom i rätt mooood av bara din rubrik:) fast jag lyssnar på barnpoolsskvalp:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Håller med dej!! Gäller att njuta här och nu..och ta vara på det lilla!!
    Ett underbart inlägg!!
    Ha det fortsatt mysigt..vännen!! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Oj vad vackert beskrivet av vackra bilder och det viktiga i livet! Helt fantastiskt!
    Ha en fin kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Du har så rätt i att det liksom bara är "mitt" Sverige som jag delar med mig av till min familj. Tjejerna har ju fått sitt Sverige via böckernas värld och nu får de upptäcka det själva och genom mig. Jag har märkt att de drar parallellerna mellan de som de hört och nu ser. För att inte tala om hur deras svenska blommar :)
    Vi befinner oss också i skärgårdsmiljö och vad man blir lockad till fotografering som du skriver och för att inte tala om hur man kan njuta av stunden så mycket mer när det finns vatten i ens närhet.
    Ha det gott!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  9. Visst är det så att man ska stanna upp ibland och bara andas, vara i nuet och vara tacksam för det man har. Tyvärr så kan jag känna att jag är för dålig på det och att jag måste skärpa till mig.

    Idag lovar jag att bara vara och njuta av mitt liv när vi ligger vid poolen i det fina vädret. :)

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...