torsdag 12 juli 2012

Underbara Skansen

Har haft en alldeles underbar dag på Skansen...


Vi har glädjen att ha Mannen i mitt livs syster med familj på besök hos oss några dagar. Såklart måste man ju hitta på något att roa sig med, så idag hade vi en heldag på Skansen!
En alldeles underbar dag med solsken och lagom värme. Humöret på topp hos alla, god mat och kaffe i gott sällskap! Kan det bli mycket bättre!? 
Några av oss var nog mest upprymda av alla djuren, medan jag var alldeles lyrisk ur fotografisk synvinkel! ;) Oh my, vad vackert det är på Skansen! Hade nästan glömt det, då det var ett antal år sedan vi var där sist ;) 
Massor av vackra byggnader och detaljer att fotografera! Ville fånga precis allt! ;) Bilderna nedan får tala för sig själva...











Ett och annat djur hamnade förstås på bild! ;)




Den vackra utsikten kan man ju heller inte klaga på...

Mot slutet var vi rätt trötta i benen, efter allt promenerande. Så det var skönt att vila sig en stund ;)


Underbart vackra Skansen och sommarsverige


Maria

14 kommentarer:

  1. Åååååh vilka ljuvliga bilder! Fint ni har det :) Fortsätt njuta :) Kramis

    SvaraRadera
  2. Älskar Skansen!! Perfekt att vara där en solig sommardag. I fjol var vi där på höstmarknad - jättefint!

    Jag äter alltid kanelbullar när jag kommer dit. Nybakade från lilla bageriet ;)

    Vad härligt ni hade det. Toppenfina bilder!

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut att ha en fin dag!
    Nu måste det bokas in en stockholmstrip innan Semester är slut!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder, ska till Skansen nästa vecka :) stor kram vännen/Diana

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder!!!
    Tänk..så mycket vackert..vi har såå nära!!
    Visst är det mysigt..att göra saker tillsammans med nära och kära!!!
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Jättefina bilder! Det märks att ni sett och upplevt mycket den dagen. Härligt! Ha en riktigt go fredag!

    SvaraRadera
  7. Ja guuuuuud så vackert det är på Skansen!!! En riktig pärla till besöksmål i Sverige!! Blev sugen att åka dit nu när jag såg dina fina bilder)

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  8. Ja, Skansen är en oas! Vackra bilder! Och vad härligt att ni slapp regnet!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja det är verklign mysigt på skansen! Kanske åker dit med barnen i sommar :)

    kramar

    SvaraRadera
  10. Där var mina barn igår med farmor o farfar. Så ni kanske passera varandra, vem vet?? : )

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  11. Hej Maria!
    Hittade hit genom butiken Tre Generationer. En av mina absoluta favoritbutiker..uunderbar personal & naturligtvis ett toppen sprtiment..;-)

    Fin blogg du har, kommer gärna tillbaka fler gånger!

    Önksar dig en fin helg
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Finfina bilder du bjuder på idag! Har inte varit på Skansen sedan jag var barn. Men nu blev jag sugen. Men väntar ju fortfarande på semestern!! Två lååååånga veckor kvar på jobbet...

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder på ljuvliga skansen!
    Har alltid önskat mig en sådant där gammal timmerstuga vid en liten insjö med stora panoramafönster insatta i en del av väggens.Kram

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra bilder! Vi gifte oss där i Seglora kyrka för 16 år sedan:) kram Nilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...