måndag 30 juli 2012

Stooor klocka

Jag är nog lite såld på klockor, just nu... 


Efter lite letande hittade jag den! Den stoooora klockan jag såg framför mig. Klockan som skulle bli perfekt ovanför "öppna spisen" i sovrummet!

Jag måste nog säga att jag tycker det blev det... perfekt ovanför spisen, alltså! Lite som pricken över i ;) Jag är nöjd i alla fall!
(Solen skiner in genom fönstret, därav "blänket"...) 

Jag var på väg att köpa en i Uppsala, för några veckor sedan, men hejdade mig då jag insåg att den skulle bli FÖR stoooor, den var 101 cm i diameter ;) Den här som jag hittade i en nätbutik, är "bara" 60 cm. Lagom ovanför spisen, som är ca 120 cm bred och nästan lika hög ;) 
Innan hade jag en tavla ovanför, som jag inte kände mig nöjd med placeringen... Det kändes för "tungt" om ni förstår vad jag menar? 


Nej, nu blev det mycket bättre! Mycket luftigare! Eller vad tycker ni? ;)


Maria

16 kommentarer:

  1. Japp, det blev så fint. En känsla av "håll idig nu" kyrka fick jag eller slott kanske mer men rofyllt och romantiskt och lite heligt på samma gång. Kan ju vara P och M som symboliserar er två.. Kram! Funderar på att komma över någon dag och låna dina halsband till trädgårdsvisningen om det är OK /Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skratt... "kyrka"? Du är rolig du, Pia! ;) Hoppas inte Mannen i mitt liv, läser det för då åker väl klockan ner fortare än den kom upp! ;)
      Det går bra att hämta smycken, hör bara av dig innan!
      Kram

      Radera
  2. Jättefint vännen, du har så mysigt och fint hemma hos dig stor kram Diana

    SvaraRadera
  3. Jag håller med ..det blev urfint ..( sen är ju det viktigaste att du / ni gillar det ) ..och det är det som är sååå underbart när man läser din blogg Maria ....du förmedlar en så´n lycka !!

    Kram och ha en fin dag!

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev! Bra med stor klocka i sovrummet, då vet du tiden direkt när du slår upp ögonen!;-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det blev ju kanon med klockan, bättre än tavlan! Härligt sovrum må jag säga! Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Super och jag tycker också det blev luftigare. Jättefint och skönt med sol som tittar in ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  7. Vilket mysigt sovrum! Snygg klocka, passar jättebra ovanför spisen! Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, den passar absolut bättre!! Jättefint!!!!

    SvaraRadera
  9. Det ble jo bare sååå fint, vennen :) For ei lekker klokke :) Jeg har klokkedilla, og det tikker og takker i alle kriker og kroker her ;) Nå fikk jeg jo lyst på enda en ;)

    Den passet veldig fint over peisen, ble en mye luftigere følelse :)

    Ha en flott sommerdag, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  10. Älskar den stora klockan, det är sååå snyggt!!! Bara älskar bokstäverna som står vid sidan om. Helheten är supersnyggt!!!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  11. Det där blev riktigt, riktigt snyggt! Jättefina saker samlade som matchar den stora klockan perfekt. Kanon!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Ja riktigt snyggt blev de verkligen! Och de där majonäserna i förra inlägget låter underbara! Tack för tipset!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Förstår att du är nöjd! Jättesnygg klocka som ser ut att passa perfekt på sin plats ovanför den öppna spisen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Superfin klocka och tillsammans med det andra du arrangerat på spisen blev det en jättefin helhet!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  15. Fint och luftigt!! Vi har bara en klockan i huset och det är en stor köksklocka som tickar, älskar det taktfasta tickandet - gör mig lugn! Även om det känns som tiden rusar ibland så går det inte fortare än tickandet!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...