måndag 30 juli 2012

Min måndag

I morse gick jag upp rätt tidigt, jag hade bestämt träff med  en "gammal kollega" i Sigtuna. 


Jag tog bilen, och for iväg vid 9:tiden. Solen sken och det började bli rätt varmt ute.  Hög musik i bilen och solglasögonen på ;) Jag var nästintill ensam efter vägen. Alla åkrar och ängar som ligger efter vägen...allt verkade så stilla och så vackert! Jag är egentligen ingen älskare av att köra bil, men ibland så riktigt njuter jag av det! Njuter av fartens tjusning ;)
Framme i Sigtuna var det folktomt på gatorna. Så när som på en eller annan hundägare som rastade sin hund och någon morgonpigg turist ;) 
Min "gamla kollega" och jag hade en mycket trevlig fikastund på ett café och hade en del att prata om, då vi inte setts på ett år... 

Vi tog en promenad genom stan och njöt av båtar, hus, vatten...
Besökte en och annan butik
Vi var även in på Strandgalleriet och tittade på konstutställning. Vackra tavlor målade i olja, av en kvinna jag tyvärr inte minns namnet på nu... 


Vi hade några trevliga timmar tillsammans innan vi skildes åt och jag åkte vidare för att storhandla.

I kväll har jag avverkat en powerwalk. Med hög musik i öronen, så är det riktigt kul! Hade nästan glömt det! Jag har varit väldigt dålig på detta, sista tiden, tyvärr... en massa annat som gått före... Promenader med vovven har det väl blivit, men det är inte samma sak, tycker jag. Då vill jag inte ha musik i öronen och vovven håller inte det tempo jag vill ;)


Jag hoppas jag blir bättre på att prioritera motion, nu! ;)



Maria




10 kommentarer:

  1. Härlig dag! PW är bra, fast det har blivit dåligt med det här med. Bättring i höst, kanske!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysigt! Powerwalka till musik är toppen... Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Kan känna stämningen och känslan i bilen där på morgonen. Underbart. Älskar miljön och naturen runt och i Sigtuna. Så powerwalk på det efter en skön dag, duktig du är!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag, och så fina bilder du visar! Sigtuna som är så vackert! Lyckos dig som bor där ;) Jag var faktiskt där före jul för första gången. Vi skulle på julmarknad, trodde vi, men det visade sig bara vara på söndagarna och vi kom dit en lördag! Attans.. men vi hade mysigt ändå. Gjorde ett inlägg om besöket här:
    http://tvatrappor.blogspot.se/2011/12/ombonat-i-sigtuna.html

    Tack snälla du för dina underbara hälsningar hos mig, jag blir så glad för dem. :) Jag såg i ett annat av dina fina inlägg att din man är flygare, minsann! Då kan väl inte du vara särskilt flygrädd..?? :) Jag ska upp och flyga i ett sådant pyttelitet plan snart och är såå nervöös! Jag har visserligen gjort det förut men det var längesen och nu känner jag mig harigare än någonsin.. Har du något tips hur jag ska bli mindre nervös får du gärna dela med dig.. :)
    Stor kram och ha en fortsatt fin vecka! /Madeleine

    SvaraRadera
  5. Hej!! Är du också nattuggla idag!:)
    VILKEN FIN DAG du verkar ha haft!!
    Godnatt! Kram!

    SvaraRadera
  6. Sigtuna har jag aldrig varit i, verkar supermysigt! Ja det där med motionen är jag superdålig på, men har börjat så smått med sambon att PW. Vi får väl se hur länge jag tycker det är roligt, just nu är det ett riktigt måste för mig!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig dag Ni haft. Har aldrig varit i Sigtuna, trots att det inte är så långt dit.
    Klockan blev väldigt bra, bättre än tavlorna!
    Tog en joggingtur på semesterresan, sprang lite vilse, så det blev en liten tur på 1,5 mil....*skratt*
    Önskar Dig en skön tisdag, kram Kate

    SvaraRadera
  8. Mysigt, måste ta en tur till Sigtuna snart minsann.Ha en fin dag söta Maria stor kram Diana

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar dag du verkar ha haft!!
    Men du..ambitionen finns ju..för att träna!! Tiden får man försöka ta sig..även om den inte finns..hi hi.
    Ha en fortsatt underbar kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. For en herlig dag, vennen :) Slike dager lever man lenge på :) Nydelige bilder du har tatt også :)

    Så flink du er som power-walker :) Det høres jo veldig moro ut da man har høy musikk på ørene :) Da får man lyst på å røre på seg :)

    Ha en fin sprek sommeruke, vennen :)
    Klem Lisa :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...