tisdag 17 juli 2012

Mellan skurarna ;)

Man får passa på mellan skurarna...

Vädret i Dalarna är inte alltför upplyftande ;) Det gäller att ta vara på stunderna med sol, mellan skurarna ;) Passa på att ta en fika på något mysigt ställe...


Vid Ornässtugan, till exempel!


Det är lite märkligt, men sedan jag flyttade från Dalarna, så har platser där plötsligt blivit vackrare! Eller så är det jag som blivit äldre och uppskattar dem på ett annat sätt!? ;)

Utsikt över vattnet är vackert även om det "bara" är en insjö! 

Så skönt att bara strosa runt lite i vackra miljöer! Jag älskar sånt! Det ger harmoni, att se det vackra och känna lyckan i det enkla ;)

Det är så viktigt att njuta av ledigheten även om vädret inte visar sig från sin bästa sida!


Maria

20 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Jag tror man uppskattar saker på ett annat sätt när man blir äldre :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Håller med dej om det vackra..men tror även..jag, att det har med åldern att göra!!
    Här är en dag fylld av sol..men blåser!!!
    Ha en fortsatt underbar dag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. det är märkligt det där hur man uppskattar det vackra på ett annat sätt när man blir äldre:)Ni ser ut att ha det mysigt iaf. kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Myspys i Dalarna.. Det är jättefint där tycker jag. Tack för tipsen jag fick tänkte faktiskt på samma sak tyg eller draperi på väggen. Ska kolla på rusta för det var där jag köpte krukorna. Hoppas vi ses den 26:e Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Det måste vara att platserna blivit vackrare, inte kan det bero på åldern? ;-) Fint är det i alla fall, bra att du njuter, trots att vädret inte kan bestämma sig. Jag gör detsamma, skulle dock önska liiite mera värme...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kloka ord från en klok tjej :) stor kram finaste Maria/Diana

    SvaraRadera
  7. ...det HAR med åldern att göra ...'skrattar...och jag är precis likadan.

    Kram

    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  8. Ååå är du har i Dalarna, Ornässtugan ligger bara någon mil från mig. Jag tror man uppskattar det fina omkring en när man blir äldre, då ser man med andra ögon. Ha så bra i det fina landskapet. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Tja kan ju vara så att åldern har något med det att göra hos vissa människor, men en väninna till mig tycker inte att det räcker hon ser ingen tjusning i det jag ser. Så det är nog lite från person till person också.
    Här målas huset om,ganska härligt med lite mer kroppsarbete än vanligt. Ni ser ut att ha det härligt.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  10. Ser fint ut! Ha en fortsatt bra semester! Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Jamen, där är ju underbart vackert!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Men även om det regnar så är det ju bara såååå vackert!!
    Stor kram fina du

    SvaraRadera
  13. Ja så är det när man blir äldre att saker och ting värderas mer och blir vackrare! men dalarna är ju verkligen vackert!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Saker eller platser man ser mer sällan blir ju liksom vackrare eller mer värdefulla just för man hela tiden vet att det är tillfälligt. Tycker jag i alla fall! Dalarna är fint, min första långa kärlek och jag åkte på tältsemester i mammas gamla bil runt Siljan så jag har många roliga minnen därifrån! Kram Sara

    SvaraRadera
  15. Hääärliga bilder!!! Och jag håller med, det är viktigt att trotsa vädret och ändå göra saker! Det är ju helt underbart att vara ledig och slippa jobb!!!!

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  16. Så många vackra bilder!
    Håller med dig, man måste njuta av ledigheten o inte bara deppa över vädret!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Det ser jättefint ut! Japp, det gäller att ta vara på det, men lätt är det inte när vinden och regnet slår i ansiktet. Vad fint ni har ordnat det på verandan!! Härlig plats!!!

    SvaraRadera
  18. Det ser ju helt ljuvligt ut!! Dalarna är på min "to do" - så vackra miljöer. Fina i alla väder tror jag!

    KRAM!

    SvaraRadera
  19. Jag tror man är hemmablind och behöver komma bort för att se det med andra ögon.
    Jag tyckte inte Hälsingland var nått särskilt tills jag bott i Sörmland ett tag. Då såg jag hur vackert det verkligen är där uppe. Världens bästa ställe!
    Dalarna är en pärla:))

    SvaraRadera
  20. Vackert, jag man får verkligen passa på att njuta när solen är framme, kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...