onsdag 25 juli 2012

Målardag! (och våra husknutar ;)

Idag har jag målat hela dagen, nästan!


Jag har målat huset! Ja, inte hela förstås! ;) Men nu är allt under porchtaket grundmålat en gång. Panelen var ju grundad vit från fabrik, men man ser vilken skillnad det blir. Nu blir det ju faktiskt vitt! ;) Sen ska det målas 1-2 ggr med "färdigfärgen". Vitt! 

Stolparna ska målas vita och undersidan av taket också. Det ska till "hörndekorationer" vid stolparna, upptill. Mannen i mitt liv har satt upp hängrännorna på porchtaket. En del saker gör så mycket för helheten, när det kommer på plats.

Jag måste få säga att Mannen i mitt liv gjort husknutarna så vansinnigt snygga! Ja, jag säger faktiskt det rent ut, utan skam i kroppen! ;) Skryt eller inte... det är ju inte jag som gjort dem ;)
Vi har pratat om breda knutar med dekoration i många år, så han hade rätt klart för sig hur de skulle se ut. 

Jag är rätt trött, men nöjd efter att ha målat nästan hela dagen i värmen ;)


Maria

9 kommentarer:

  1. Skryt på!! Man skall vara stolt!! Jag tycker han är jätteduktig och jag gillar att de är breda ser så pampigt ut!! Kul att följa ditt målande!! kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du förstod att jag menade positivt med skrytet där!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, jag förstod det, det var rätt uppenbart i din text :)
      Kram /Maria

      Radera
  3. Gud vilka läckra husknutar! HAR VERKLIGEN INTE SETT NÅGOT LIKNANDE! Hoppsan det blev visst stora bokstäver, inte meningen! Men nu menar jag SUPERSNYGGT! Hälsa din man det!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja han har fått till många snygga snickerier, din man! Fönsterfodren med, tycker jag! Jättefint! Gissar att du brutit till en lämplig vit nyans nu?
    Kram

    SvaraRadera
  5. jag nickar här med ....de är verkligen jättefina!!...

    och du . du är hjärtligt välkommen på kaffe i Mitt" gotlandshus ;) den dagen jag vinner på Triss..*ler

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  6. Så klart att du ska vara stolt och nöjd med de knutarna. Pampigt och snyggt. Puh.. måla i den värmen måste varit bra svettigt. Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Så snyggt det blir!!
    Verkligen ett underbart hus!!
    Här skall det strax ätas frukost..blir balkongen igen!! Underbart väder även idag!!
    Ha det gott, vännen!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Men wow vilka snygga knutar, galet fina! Ser fram emot se bilder på ert nymålade när det blir färdigt! Vitt vitt vitt, så snyggt!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...