onsdag 4 juli 2012

Löjligt glad!

Solen skiner ikapp med solrosen på trappen...


Jag sitter på min älskade "porch" (låter mycket roligare än veranda ;) med min mac (kan inte fatta att jag var så skeptisk när jag fick den i födelsedagspresent!? Nu äääälskar jag den) och en kopp kaffe. Tyvärr bara pulverkaffe eftersom jag lyckades koka sönder perculatorn igår ;) Inte nog med att jag dammsög sönder dammsugaren, alltså ;) 
Jag sitter här och njuter i fulla drag över att vara ledig! Känner mig så där löjligt glad över ett par bilder idag ;) Först å främst så fick jag höra av min vän M-L redan igår att det var bild från vårt gamla uterum med i nyaste reklambladet från Skånska byggvaror  Själv hade jag inte fått reklambladet igår, så min nyfikenhet var ganska stor! Idag när posten kom var jag ju tvungen att kolla direkt! Jo, men visst var det bild från vårt uterum vi hade i förra huset! På sidan 39, kan ni kolla om ni är nyfikna! Tack fina M-L för att du sms:ade mig om detta! Annars hade jag kanske missat ;)
Den andra bilden är en bild som finns hos Uppsalabutiken: 
 Tre Generationer Inredning , på deras hemsida finns min bild på den här tavlan med! Kul att de visar bilden och länkar till min blogg! Tack för det ;) 

Tänk att man kan vara så glad över så´na fåniga, löjliga, enkla saker! ;)

Maria

12 kommentarer:

  1. åh så roligt ....hoppas det blir några till som tittat in på din härliga blogg !


    Ha en fin kväll...ska själv svischa ner till Liseberg och lyssna på Pernilla Andersson .

    Kram från Göteborg och mig.

    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Klart du ska vara glad över detta. Det är ju jättekul!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med bilderna, förstår att du är glad! Och vilken underbar solros!

    SvaraRadera
  4. Njut! Det är underbart tycker jag att glädjas åt det lilla... livet blir så mycket rikare då ;)

    kram kram

    SvaraRadera
  5. Nääää men vad trist med kaffebryggaren och dammsugaren!!! Känner igen mig i det där, att allt går sönder hela tiden, urk!!! Himla kul dock med dina foton!!! Verkligen en suuuuuuuperfin tavla!!!

    Stööööööööörsta kraaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  6. Ja, superkul med bilderna!! Det hade också gjort mig glad!

    Haha, du var helt vild igår med dammsugaren ;) Ibland pajjar allt samtidigt. Min telefon krånglade och idag när vi åkte till Apple var det bara att byta ut den. All denna elektronik, det är roligt, love it -- men kostar!

    Kram Maria!!

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen mig i det där med att allt går sönder samtidigt:( När vi gifte oss en höst för 8 årsedan. Då kom jag ihåg att allt gick sönder smatidigt där hemma. Men då sa en klok man till mig. Det är inte så konstigt att det går sönder samtidigt eftesom man ofta köper saker samtidigt osv ..... Det kanske ligger något i det? Men det är retligt och dyrt för det .....


    kram till fina du!

    ♥CC♥

    SvaraRadera
  8. Men vännen...det är ju det lilla som gör det!!
    Klart att du skall vara både glad och stolt!!
    Önskar dej en fortsatt underbar kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Jättekul med bilderna!! Synd på perculatorn... inte kul utan riktigt kaffe! Kram

    SvaraRadera
  10. Hej och tack för titten inne hos mig! Vad kul med en ny bekantskap och en jättefin blogg, nu ska jag kika runt lite här inne hos dig.
    Vad roligt med bilderna, det ska du vara jätteglad ( och stolt ) för! Mindre kul är det förstås med saker som går sönder...
    Åh, så ni har en berner! Nu blir jag väldigt nyfiken och måste kika runt och se om du har han/hon med på bloggen.De är ju bara för härliga och jag vill nog väldigt gärna ha en berner i familjen igen även om vi just nu är glada ägare till en liten (behändig) bolognese. Men berner kommer alltid ha en stor plats i mitt hjärta och en dag så...
    Önskar dig en fin och solig dag!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  11. Klart du ska vara glad för bilderna vännen :) kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...