fredag 6 juli 2012

Köpa nödvändiga prylar...

Visst är det roligt att handla ;)


Fast köpa så´na där nödvändiga saker är väl inte alltid så kul ;) Kanske inte det roligaste att lägga pengarna på i alla fall? ;) Men nödvändigt, som sagt! 
Igår var jag ner på byns hushållsaffär (I min "by" finns inte alltför många butiker och knappast några stora "jättar";) och köpte mig en ny kaffekokare! För det måste man ju ha! Vi har varit nöjda med vår perculator i ca 10 år, så det blev en ny av samma fabrikat. För övrigt det enda märket som fanns i butiken ;) När vi planerade vårt nya kök funderade vi ett tag på om vi skulle köpa en kaffemaskin. Nu när perculatorn lade av hade det ju varit ett ypperligt tillfälle, men jag har lite svårt att ha massa maskiner framme på bänkarna jämt, och perculatorkaffe är verkligen jättegott, så det var det självklara valet faktiskt! ;) Hur gör ni andra ert kaffe

Idag var det dags för nästa inköp där föregångaren gått sönder ;) Ny dammsugare! Även där körde vi på samma märke/modell eftersom vi var nöjda med den vi hade. Egentligen är det inte själva dammsugaren som gått sönder, utan ett plastfäste på munstycket som spruckit. Tänker kolla upp sen, om det går att köpa nytt munstycke så kan den gamla få flytta upp och ersätta den ännu äldre som vi har på övervåningen ;) Det är så skönt att ha dammsugare på båda planen, så man slipper bära i trappen ;) Många av er har säkert centraldammsugare? Men jag har aldrig varit intresserad av det. 
Förra dammsugaren var en vit skönhet, nu blev det en svart snygging istället. Ilsket gröna detaljer ;) 

Så nu kan vi fortsätta dricka gott kaffe och hålla hemmet rent ;)


Maria

7 kommentarer:

  1. Ha Ha! vad du är rolig Maria! Klart ni ska koka kaffe i er perkulator och visst finns det munstycken att köpa så var bara lugn. Superbra att ha en dammsugare på varje plan. Vi bodde ju i ett tvåplanshus innan och jag hatade verkligen att släpa dammsugaren upp och ned. Ha en skön fredagskväll med gott kaffe och rent hus. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Alltid roligt med nya saker även när det är en dammsugare!
    Brukar alltid vara en sak efter en annan som går sönder...

    Önskar dig en härlig fredagskväll!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Grattis till "nya" perkulatorn! Visst blir det gott kaffe i dem! Köpte själv en röd retrolik bryggare från Kenwood som var oemotståndligt snygg och dessutom gör gott kaffe. Men kokar jag bara till mig själv så använder jag en liten pressokanna, det är godast tycker jag!
    Ha en skön helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Tack Maria! Du är av samma åsikt som jag när det gäller kaffe! Vår perculator har också börjat göra sistanrycket så vi har funderat på vad vi skulle ha för kaffekokare? Valet kommer nog bli en ny perculator, eftersom det blir godaste kaffet! Lyckantill med er nya perculator! Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Grattis till era nya apparater ;) Looking good!

    En bra kaffekokare och dammsugare är värda sin vikt i guld!!



    Kramar!!

    SvaraRadera
  6. Gott kaffe är viktigt :) elektronik är trsit men ett måste ha en fin kördag söta Maria stor kram Diana

    SvaraRadera
  7. Jag kokar mitt kaffe i en gammal loppad emaljkaffepanna :)
    Ha en fin lördag!
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...