tisdag 24 juli 2012

Fyndat i Dalarna ;)

Då var vi hemma igen, då! 


Dagen igår ägnades bland annat åt att packa upp resväskor och tvätta. Något jag tycker är riktigt trist... Roligare är det att packa upp saker som man köpt med sig hem! ;) 
Den traditionella vita Dalahästen, som jag köpte, står nu på lilla kökshyllan tillsammans med den röda. Det blev mycket snyggare att ha två stycken i olika färg och höjd än att bara ha en, tycker jag. Dalahästarna är lite billigare att köpa i butiken i Nusnäs. 


I Leksand "sprang jag på" ett par handskar som jag velat ha sedan förra våren. Nu hittade jag dem i en korg, utanför en affär, som vi passerade. De köpte jag utan att tveka en sekund ;) "Tällberg" heter de, och företaget som gör dem, ligger i Leksand.
Då blir jag i alla fall snygg om händerna när det blir dags att plantera i trädgården... ;)
Den vackra gamla klockan, hittade jag då vi gjorde en liten runda runt bygden kring sommarstället. På en garageloppis ;) Den bara stod där bland en massa "bråte" och liksom sa till mig "Köp mig!" För några tior var den min ;) Tyvärr fungerar den inte men det gör inget för den är så snygg att bara se på, tycker jag! Fin som dekoration.
Den grå lådan  hittade jag på ett musteri, som vi besökte. Den ska få lite svart färg och fyllas med diverse "piff" till en idé som jag har ;)

Till sist måste jag ju bara berätta... En sådan här strandväska har jag letat genom hela Uppsala efter utan att hitta. Slutsålt överallt! På nätet också... Jo, en och annan för 4-500, har jag hittat, men det har jag inte tyckt att jag vill betala för den typen av väska. Men så var vi in på Åhléns (på gamla hemorten) en dag, för Minstingen behövde något att läsa... och då hängde det ett gäng av just dessa väskor där på en krok ;) Halva rea-priset var det också ;) Endast 79 kronor och 50 öre! Som hittat, va!? Tydligen har vi olika smak beroende på var i landet vi bor? ;) Vilken tur för mig!!!! ;)

Har ni gjort några roliga semesterfynd?


Maria

8 kommentarer:

  1. Välkomna hem!!

    Vilka fynd du gjort också Maria! Skulle vilka ha alltihopa ;)

    Packa upp blir roligare med lite godingar i väskan!!

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Tjusningen med att vara borta..är ju att komma hem..eller hur..fniss!!
    Kanske skulle ta fram mina "hästar" ist för att ha dom liggande i en låda...??!
    Den vita tycker jag var såå fin..!!
    Ser annars att du fyndat!!
    Jag har fyndat liite..bl a köpt en vinterjacka..billig vet jag inte..men 1200..ist för 2000..så tjänade iaf..liite!!
    Önskar dej en fortsatt ljuvlig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jättefina fynd! Kul med Dalahästarna och väskan.. vilken härlig modell. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Kanonfina fynd! Tur att du var uppe i Dalarna före mig annars hade mina FEM väckarklockor fått en kompis till!!! :)Gillade verkligen din väska. Tycker att de andra stora stråväskorna är snygga men gillar inte att alla kan se vad jag har i väskan. Din var så jättesnygg med knäppet!

    SvaraRadera
  5. Du fyndar vart du än gå du, Maria! Gillar alla dina inköp men speciellt hästarna och väskan. Kanske får ta mig till Nusnäs ngn gång, visst har de fina ljusstakar också?
    Har mailat dig...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina saker!! Apropå att handla på mindre orter, jag är fårn en mellanstor vämländsk stad och alltid när jag är där kan jag få chansen att göra fynd. Det är som att andra saker blir billigare där - precis som du skriver!

    SvaraRadera
  7. Dalarna är bäst. Där finns det mycket fynd. Vad roligt. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  8. Vilket kap du gjorde när du hittade din väska!

    Kram Ester

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...