torsdag 19 juli 2012

Det var den båt-turen, det ;)

Igår tänkte vi ta en liten tursjön...

Sjön låg nästan spegelblank och så vacker när jag och några familjemedlemmar tog en liten promenad ute vid stugan.


Efter allt regnande så är det ganska vått i markerna, så mina nya stövlar är nog det absolut bästa köpet, denna sommaren ;)


Vi bestämde oss lite senare, för en liten tursjön, med båten.

Fortfarande med stövlarna på, ifall att man skulle behöva kliva i vattnet ;)

Vovven undrar om han också ska följa med? Men det skulle han inte, tyckte husse och matte. Han badar aldrig, så vi vet inte om han kan simma ;) Ingen flytväst har han heller... Det måste man ha om man åker båt. Kan tillägga att Minstingen satte på sig den i båten, ifall någon tycker att jag verkar oansvarig ;)


Iväg, kom vi... och himlen ändrade snabbt utseende... det kom både blixt och dunder! Det var bara att vända på en gång, för åka båt i oväder... det gör jag INTE!

Sen såg det ut såhär, strax efter att vi lagt till med båten och satt oss i stugan igen... Regn, regn, regn... 

Mannen i mitt liv och några av barnen, lyckades få en tur långt senarekvällen, men då tyckte jag (som både är "fryslort" och "landkrabba") att det var för kallt ;)



Maria

(Mitt bloggande blir lite si och så med uppdateringar p g a internetuppkoppling och semester ;)

10 kommentarer:

  1. Vad är väl en solig båtutflykt en varm sommar... det är alldeles underbart...

    I sommar är verkligen vädret omväxlande, det är inte lätt att göra utflykter, man måste ha väskan full med kläder för alla väder ;)

    Sköt om dig! Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Ha Ha det började ju bra i alla fall. Så fina bilder och du.. du klär i flytväst. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. haha!! kul!! (För oss som läser:))
    Det började ju bra iallfall!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härlig båtutflykt! ja mitt bloggande blir också si och så:) kram kram

    SvaraRadera
  5. Ja, vädret slår om fort! Hoppas du får en tur en annan dag, i alla fall! Snygga stövlar!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Inte lätt att planera något i detta sommarväder....
    Hade det varit våra vovvar hade de varit i vattnet långt innan vi kommit till stranden :)

    Jag vet, blogginläggen från hotellet vi bodde på tog en hel evighet att lägga in och kommentera gick inte alls...
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Känns lite smått omöjligt att få en hel sommardag med sol och värme denna sommaren!
    Hoppas hoppas det kommer in ett högtryck snart! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad söt du är i stövlar och flytväst ;)

    Typiskt att vädret ändrade sig när ni kommit ut. Bra beslut att åka tillbaka tycker jag.

    Skönt med semester och lite internetpaus också ;)

    Kram!!

    SvaraRadera
  9. Ja, nu börjar det bli lite tröttsamt med det här " av och till" vädret. Åh, har ni en sån gosig vovve .

    Kram Therese

    SvaraRadera
  10. Så trist..att man inte kan planera och göra vissa saker..för att vädret är som det är!
    Tyvärr tror jag inte att det kommer att bli något annat väder...än det som vi har nu..:(
    Ja ja..man får vara glad ändå..:)
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...