onsdag 4 juli 2012

Både städat och bakat!

Ojojoj... vad jag städade igår! Och så bakade jag också!! 


Jag höll verkligen på från morgon till kväll med städningen igår! En grundlig genomgång av alla "gemensamma" ytor (inte barnens rum, alltså;) förutom tvättstugan, som jag faktiskt inte hann med... Kanske ska vara glad att det fortfarande finns rum/utrymmen som inte är klara än ;) Jag städade så att t o m ena dammsugaren gick sönder! ;)  
Vissa anser nog att jag är knäpp som lägger en hel semesterdag på att städa. Men jag blir mer knäpp, för att inte säga tokig, när det blir för rörigt och sunkigt runt omkring mig! Önskar ibland att jag inte brydde mig så mycket, men kan inte hjälpa att det bor en liiten pedant inom mig ;)
När allsången drog igång satte jag mig, lite sliten, aningen trött men ack så nöjd! Soffan dammsugen, huset luktar och ÄR rent och jag hade faktiskt bakat en kaka till kvällsfikat! En mycket saftig god kaka från senaste numret av Lantliv. "Strandkaka" var namnet, om någon som läser lantliv är sugen att testa! Nästan nöjdast över att ha bakat, jag som nästan aldrig gör det ;)
fortsättningen ska vi vara lite mer noga med veckostädningen. Det går så mycket fortare om alla 6 hjälps åt en kväll i veckan ;) Sen måste vi ju såklart dammsuga vissa ytor varje dag, med en 50kg´s Berner Sennen i huset ;)

Idag ska jag nog bara njuta av mitt nystädade hus! Kanske jag gör ett ryck i tvättstugan... Men bara kanske ;)


Maria

8 kommentarer:

  1. Skönt, nu har du det gjort! Jag ska nog ta mitt imorgon. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Och jag önskar jag var mer som du:) det är en underbar känsla att ha nystädat och du gjorde helt rätt i att baka som belöning hihi. Kramar! Nilla

    SvaraRadera
  3. Jag kan också känna den känslan när det är sunkigt, stökigt och dammigt :-) Då är det bättre att bara ta tag i det precis som du gjorde. Då kan man ju njuta sedan :-)

    SvaraRadera
  4. Duktiga du! Får väl städa lite nu när det är lite molningt!
    Eftersom jag vägrar när solen skiner! Bullar skulle jag också behöva baka, men det får bli en annan dag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt när allting är gjort..och det är rent och fint!! Håller med dej..bor en pedant även här.
    Vill också ha ordning och reda runt mej. Idag är det ju inga problem..men vet när barnen var små..detta ständiga plockande!!
    Härligt med nybakat också till tisdagsfikat..:)

    Men du...njut bara idag...tvättstugan kan du ta en annan dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Skönt med nystädat, det ska jag också försöka fixa här idag :)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, då gjorde vi samma sak igår, då! Storstädning! Men oj vad glad och nöjd man är när det är gjort! Och det är så mycket roligare att vara ledig i ett nystädat hem!
    Baka gjorde jag dock inte!
    Ha en fin onsdag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Förstår precis känslan!! Det är en speciell känsla att koppla av när det är fint hemma.

    Att baka är verkligen en 10-poängare och SÅ gott. Bara namnet låter härligt....;)

    KRAM!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...