tisdag 3 juli 2012

Att ha tid

Det är så skönt att vara ledig! Att ha tid!


Mannen i mitt liv jobbar några dagar även denna veckan, innan han också går på semester. Perfekt med några dagar att fixa och dona lite själv här hemma tycker jag! Igår storhandlade vi, jag och två av döttrarna. Och så var vi på IKEA och köpte en sak som jag funderat på en längre tid. (Visar en annan gång)
Idag ska jag faktiskt ägna mig åt att städa här hemma. Känns som att det blivit lite si och så med veckostädningen på sista tiden (har prioriterat annat), så nu behövs det en grundlig genomgång! ;)  Hur gör ni andra med städning förresten? Städar ni varje vecka? På en speciell dag? Eller när ni ser att det behövs? Eller har ni kanske städhjälp?   

Nu ska jag göra mig lite frukost, så jag kan sätta igång sen! Längtar redan efter den sköna känslan av ett nystädat hem! ;)

Maria


P.S Vet att några undrade över inlägget om min trädgårdslängtan, var det tog vägen? Mannen i mitt liv gillade inte att jag lagt en så "osmickrande" bild med ogräs och halvfärdig baksida ute på nätet, så jag plockade bort det för "husfridens skull". Bäst att hålla sig till "fina " bilder ;)  Så var det med det! ;) 

12 kommentarer:

  1. Här hemma brukar de städas på torsdagar, så är det fint till helgen. Gärna vill jag ha helghandlat oxå. Så när arbetsdagen är slut på fredag eftermiddag så är det HELG!!! Innan semestern brukar jag ta en rejäl sväng med röj i både hus & trädgård, så kan man bara slappa den första tiden av semestern...!! Kram Kate

    SvaraRadera
  2. Att ha ett nystädat hem en ljuvlig känsla!
    Önskar dig en finfin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, jag som tyckte det var roligt att få se andra sidan! :-)
    Lycka till med städet, själv både städar och packar jag idag, för det ska vara rent när vi kommer hem!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja alla delade ju inte den uppfattningen, då ;) Ha en skön resa! Kram

      Radera
  4. Gahh, städning är inte kul!! Jag försöker hålla rent på "saker" som ligger och skräpar och tar städningen efter hand som det behövs. Vi har ett stort hus och jag/vi orkar definitivt inte städa hela huset på en och samma gång, så det blir lite i taget :-) Skönt med tid... att vara ledig!! Härligt! Kram

    SvaraRadera
  5. Ha,ha va rolig han är. Du får berätta för honom att alla andra alltid har det perfekt runt omkring sig:) Här har vi hål rakt ut från balkongen och hela vardagsrummet är upp och ner. Städa var det ja, njea här städas det sällan måste jag erkänna, fast dammsuga måste jag göra ofta med fem katter annars hade det blivit olidligt. Fast det skulle behövas varje dag men det gör jag inte.

    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  6. Gud vad mysigt!!!!

    Jag har en liten egen stund nu på morgonen....ska snart fixa mig och så tar jag kaffet på ett skönt ställe. Solen är uppe och jag har sommarpirrkänsla i kroppen ;)

    Njut av din härliga dag Maria!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Eftersom jag bara jobbar 3 dagar så brukar jag städa på förmiddagen på fredagar. Dammsuga, torka golvet och så. Tycker det är skönt att få det gjort innan helgen och när jag är själv hemma. Känner inte att det är så jobbigt. Det som tar tid är att plocka undan allt som ligger och dräller!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Härligt med semester, jag längtar, så skönt att få dagen som den kommer t o m att städa när man vill :)

    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Inte har du städat idag när det varit så fint väder??
    Det kan man göra när det regnar!
    Kram helena

    SvaraRadera
  10. Måste faktiskt erkänna att vi har städhjälp som städar grundligt. Men med tre barn måste jag ändå damsuga nästan varje dag samt plocka sjuuukt massa som de drar fram.
    För mig är ändå städhjälpen en lyx som jag unnar mig då vi får tid över till så mycket annat istället för trist städning.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  11. Städa, städa varje söndag gör jag....ha en härlig onsdag söta du massor av kramar Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...