onsdag 9 maj 2012

Uteserveringar

Idag har jag och Minstingen varit till "Lilla Storstan"


Lilla Storstan, är ju som ni säkert räknat ut: Uppsala ;) Det är dit vi oftast åker när vi behöver uträtta en del ärenden. Det är en vacker stad med många mysiga caféer och restauranger/krogar med uteserveringar. 
Idag, gapade dock uteserveringarna tomma... På grund av vädret såklart.... regn! :( 


Jag riktigt längtar efter ljumma soliga sommarkvällar med bubbel, god mat och trevligt sällskap på något av favoritställena! Det finns flera fina mysiga ställen att njuta på, svårt att utse någon enskild favorit ;) Det är något alldeles speciellt med fina sommarkvällar på uteserveringar! Man fylls av sådan glädje! Och kärlek... ;) 


Har ni någon favorit-uteservering?


Maria

12 kommentarer:

  1. På vår takterass en ljummen sommarkväll medan solen sakta går ner, en hink med is, rosé, bubbel och fina vänner. Det är nog ändå min favorit "uteservering" ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Gokväll vännen!!
    Håller med dej..om ljumma sommarkvällar!!
    Jag har ingen spec favorit..kan gå och sätta mej på en uteservering..likaväl..som jag sitter på balkongen eller.. på en klippa vid havet!!
    Ja du..idag har vädret varit såå trist! Önskar dej en god natt!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Visst längtar man efter de ljumma kvällarna man kan sitta ute men det får allt bli varmare än så här!
    Här har vi inte många uteserveringar men egna altanen är en favvis :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja såna kvällar längtar jag också efter! Just nu tänker jag mig varma kvällar i Kroatien då jag banne mig ska sitta ute varje kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till din fina vinst!!!
    Favoritstället för oss i Sala har vi på bara 5 minuters gångavstånd, Måns Ols värdshus som ligger precis vid vattnet! Underbart ställe om man vare sig bara vill ta en glass, kaffe, god mat eller bara ett glas vin i solnedgången!! Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  6. Aha, och jag som bott i Uppsala, men det var länge sedan. Flyttade dit när jag var bebis och tillbaka till Linköping när jag var 4. kram

    SvaraRadera
  7. Längtar också!

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Skönt när det blir sådana kvällar, längtar verkligen nu. Har u varit såå kallt ett bra tag. Men snart så. Ha en fin torsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Älskar att sitta på uteserveringar! Ja vädret idag fick en att längta ännu mer till värme och sol! Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Ja visst är det mysigt med uteserveringar =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling =)

    SvaraRadera
  11. En servering med sol och helst utsikt över havet eller vatten iallafall och ljumna vindar! Tänker på en uteservering i Visby som vi var på i somras!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Måste nog säga vår altan, tända grillen, en god middag och sen ett dopp i bubbelpoolen...kramis Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...