onsdag 2 maj 2012

Skaparlust!

Skaparlusten hos mig börjar vakna till liv...


Ett av de senaste halsbanden jag gjort.  Rosa tillsammans med koppar, fin kombination tycker jag.

Efter ett låååångt uppehåll på grund av husbygget, börjar nu skaparlusten åter komma tillbaka. Visst har det funnits stunder under det senaste halvåret, då jag saknat att inte haft tiden, men  inspirationen och lusten har väl hamnat i skymundan de också ;) 

Nlängtar jag efter att sätta saxen i tyget och förverkliga några idéer jag har! Eller att få plocka fram alla pärlor! Bara titta, känna, fundera och.... skapa! När det gäller smycketillverkningen, så funkar det ju att breda ut sig med pärlorna var som helst, men när jag ska sy... då saknar jag att inte ha något arbetsrum...ännu ;) 

Det blir liksom så bökigt att plocka fram och tillbaka sakerna från köksbordet ;) Små projekt, som blir klara på en gång, går väl an... Men när man ska plocka fram och tillbaka med ett pågående projekt vid flera tillfällen... Nej, det är inte min grej, jag vill kunna ha sakerna framme! Men jag tror minsann att jag ska rota fram lite material ur kartongerna...



Kanske det kan bli en kudde i helgen, eller ett halsband eller åtminstone ett armband i alla fall?! ;) 



Maria







12 kommentarer:

  1. Hej vännen!!
    Härligt med skaparlust!! Förstår att det blir jobbigt att dra saker fram och tillbaka...
    Men antar..att du så småningom kommer att ha ett sy rum..och då kan du ha saker överallt om du vill..fniss..
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    Ps..hur går det med eran tisdags fika?? Har ni den fortfarande..:)?

    SvaraRadera
  2. Så härligt att känna inspiration och skaparlust! - Att du har en konstnärlig ådra ser man inte minst på det vackra halsbandet som du gjort. - Så härligt att dricka bubbel i gummistövlar ;))
    Önskar dej en härlig fortsättning på
    veckan !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  3. Så härligt när skaparlusten infinner sig! Fint halsband med vackra färger! Snart har du säkert arbetsrummet klart också, så kan du sy igen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Snyggt halsband. Nu äntligen är det påväg:)
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  5. Skapa på du, här är en som vill se dina färdiga alster.Att skapa är fantastiskt man glömmer tid och rum. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Kul när kreativiteten flödar! Jättefint halsband! Jag har beställt lte grejer från panduro och vi ska också skapa här när det kommer!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Duktiga du som kan skapa saker.
    Jättefint halsband!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Spännande att se vad det blir sen då! Håller med om att det är bökigt att plocka fram sakerna. Hoppas du får ditt skaparrum snart:) kramps Nilla

    SvaraRadera
  9. Härligt med skaparlust! Den kommer och går, så man får passa på! Vad fint halsband! Så duktig du är!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Jag förstår precis vad du menar. Jag var (och är) en inbiten scrapbookare sedan ett par år tillbaka. Men när vi började packa ihop vårt gamla boende för drygt ett år sedan packades inte bara sakerna ner utan även skaparlusten. Gjorde några sidor då vi bodde i hyrhuset men det vill sig liksom inte helt. I nya huset har vi ju ett arbetsrum/pysselrum ochdet använder jag men sitter allt för ofta vid datorn och så har jag sytt en massa sedan vi flyttade in. Kuddar och gardiner. Det är ju så mycket lättare att sy när maskinen kan stå framme hela tiden, så har jag aldrig haft det. Min scrapbookbyrå står också där redo att öppnas men det vill sig liksom inte, fast jag är sugen. Tror att det är för att det blir lite ensamt i detta rum när man pysslar, förut har min byrå stått i ett hörn i köket. Men jag känner att lusten är på väg så snart så.....
    Jättefint halsband du gjort, där ligger jag helt i lä, bara barnpärlor som gäller i grälla färger! ;)
    Ha det gött!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  11. Love it! Så fint halsband!

    Du är fenomenal. Jag är såå impad hur duktig du är!

    Kram!!

    SvaraRadera
  12. Älskar din kreativitet, ser fram emot ditt arbetsrum då vi får se mer av det du skapar ;)
    Superfint halsband!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...