söndag 27 maj 2012

Mors dag!

En hyllning till alla mammor!


Sista söndagen i maj - Mors dag! Ja, det är vad det är idag. 
Summerar dagen som en ganska så vanlig söndag. Vi lägger inte så stor vikt vid mors och fars dag här hemma. En tårta brukar det alltid bli och det har vi ätit idag också. Den klarade vi av tidigt i förmiddags (efter brunch med bacon & äggröra) eftersom Tvilling1 skulle iväg och jobba ;) Min egen mamma uppvaktade jag med en blomma förra helgen, då vi var där. Idag ringde jag henne och pratade en stund. 
Jag har haft en fin dag, suttit vid symaskinen några timmar, så nu är det inte så mycket jobb kvar på projektet, som jag håller på med. Kafferaster på porchen har det naturligtvis blivit! ;)  Vi har ju haft ännu en fantastisk sommardag! Men tydligen så blir det sämre redan i morgon... :( 

En extra hyllning till mina barn också! Hade jag inte fått dem så vore jag inte mor ;) 


Maria

8 kommentarer:

  1. Verkligen en fin dag! Håller med utan barnen ingen mors dag! Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Ja vilken dag och vi hoppas de ändrar prognosen till imorgon. Nu när vi fått smaka på detta väder är det svårt att tänka sig något annat ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en mysig söndag :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Härlig morsdag! Tårta och brunch! Låter som dagen jag har haft!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag! Håller med, det är barnen som gör mamman ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att vi fått våra barn så vi blivit mammor! Undrar så vad det är du håller på och knopar på vid din symaskin?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig dag det verkar ha varit för er! Härligt!! Ha en bra start på veckan! Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt att du hade en bra Mors Dag!!
    Önskar dej en underbar måndag! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...