måndag 14 maj 2012

Ljus-tips och "öppen spis"

Ett besök på ikea brukar sluta med att jag har någon form av ljus med mig hem ;)


Ikväll var vi in på ikea en snabbis, och naturligtvis hittade jag just ljus... ;) Trepack för 49:- i några olika färgställningar. Jag valde såklart rosa
Jag kunde inte motstå dem, trots att jag inte riktigt vet var de ska placeras? Kanske i TV-rummet, på en hylla som jag ännu inte har?? ;)  Just nu fick de i alla fall stå uppe på vår "öppna spis" i sovrummet


Apropå "öppna spisen" som jag berättat om tidigare, så är det alltså en "fuskspis", ingen skorsten behövs. Man använder spisbränsle, ungefär som lampolja, som man tänder och det blir lågor. 
Jag blev upplyst av en vän, om att den skulle osa, men det har vi inte märkt av. Riktigt varmt blir det i alla fall. Skönt om man är frusen ;) 

Men det går bra att sätta blockljus i den också, för stämningens skull. 


Maria

14 kommentarer:

  1. Gud va fiffigt med en sådan öppen spis! Riktigt fin och säkerligen alldeles underbar när den är tänd!

    ljus ja... det går ju inte att komma från Ikea utan ljus och servetter ;)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Så fin spis och så praktiskt att slippa skorsten där. Håller med, ljus behövs alltid någonstans, det är bara att köpa! Snart blir det mörkt igen!

    SvaraRadera
  4. Supersmart!

    Vart hittar man en "fuskspis"? Perfekt tycker jag, och fint med ljusen.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. En sån fin öppen spis! Jag älskar öppna spisar av denna variant, gillar hyllan ovanpå mest. Där kan man ha en massa fint, speciellt granris till jul ;)
    Just nu går en serie på TV som heter The Block där olika par renoverar hus under tidspress. Denna gång är det gamla hus där det finns en massa sådanna spisar. En del funkar inte längre och häromdagen pratade de just precis om att installera en sådan som du har och att den faktiskt ger skön värme också men ser "äkat gammal" ut.
    Undrar om jag kan sätta in en sån hos mig?
    Kram Anette :-9

    SvaraRadera
  6. Brukar också komma med hem med ljus av alla de slag...när jag åär på Ikea, märkligt :) kram kram

    SvaraRadera
  7. Jättefin fuskspis och att den ger värme också! Hade jag ingen aning om!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Vad billiga ljus!! Vi har en mexikansk ugn som vi anväder lika er, som en öppen spis. Och visst blir det väldigt varmt och skönt! Det kan man inte tro!! Kram Kate

    SvaraRadera
  9. Jätte fina ljus. De färgerna är ju bara sååå läckra. Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Vilken fin ' fuskspis' :) stämningsfullt att ha ljus i! Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Jättemysig fuskspis och va läckert att en ger lite värme också.
    Det där med att köpa ljus på Ikea känner jag igen ;P

    Ha en fin dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. Vad mysigt med öppen spis i sovrummet även om den är lite fusk :)
    Ja ljus får man aldrig tillräckligt av...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Fint! Hög mysfaktor!
    Jag gillar verkligen bokstäverna som står vid sidan om ;)

    Ha en fortsatt fin tisdag.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  14. Lyxigt med en så fin spis i sovrummet. Ja ljus är en klassiker på IKEA, och servetter.
    Ha det bra och hoppas det inte blåser så mycket hos er som det gör här:)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...