lördag 26 maj 2012

Livsnjutarlördag!

Lördag och pingstafton...


Det är förstås många som sagt ja till varandra idag, denna lördag, pingstafton... 
Själv gifte jag mig ju i oktober, långt ifrån någon pingstafton ;) 
Denna lördag har varit en lördag, precis som vilken vanlig lördag som helst egentligen. 
Fast kanske har jag njutit mer än vissa lördagar? ;)  Som vanligt så var det skjuts till stallet, på schemat. Till mitt sällskap hade jag tvillingdöttrarna. Vi hade tänkt oss en myslunch-fika i Sigtuna innan färden gick vidare till stora mataffären. Men det var visst många som tänkt sig ett besök i den lilla charmiga staden ;) Inte en parkeringsplats, så långt ögat kunde se. Mitt "monster" till bil, "knör" man ju inte in var som helst heller, så de få trånga platser vi hittade gick bort... ;) 
Istället blev det en mysig lunch-fika vid Steninge istället. Inte helt fel, det heller! (Och gott om P-platser;)




En riktigt trevlig stund hade vi med samtal om deras framtid, bland annat ;) Sen inhandlade vi några presenter i butiken. Bland annat till Mannen i mitt liv, som fyller om ett par veckor. Han undrar säkert vad han skulle vilja ha där, eftersom det är mest glas och andra "husliga" prylar ;) 




Efter fikat var det storhandling på schemat, med inköp av en cafémöbel till porchen också. 




Mannen i mitt liv och jag invigde både den och nya grillen med ett glas bubbel, på kvällskvisten ;)




Har avundats alla grannar som frestat med grilldoft i flera veckor... Vår trädgård är ju knappast i ordning, så vår stora gasolgrill har inte hämtats hem från förrådet där vi magasinerat en hel del saker. Igår bestämde jag mig för att det skulle köpas en smidigare grill om det underbara vädret höll i sig ;) Så nu står där en klotgrill på porchen ;)


Nu njuter jag i TV-soffan med familjen, resten av denna lördag! :) 

Maria 

6 kommentarer:

  1. Ja vilken livsnjutar lördag ni haft! Var själv på utflykt till uppsala idag:) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Ja det är så mycket enklare och blir så mycket mer när solen tittar fram tycker jag......fin dag du haft!!

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar dag! Och vilket härligt däck ni har med kvällssol!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Välkommen till klubben för oss som äger två grillar! ;) Visst är det praktiskt fast hos oss är det mannen som bestämt att det ska vara två.
    Snygga utemöbler blev det också. Ser supremysigt ut där i solen.
    Kram och fortsatt trevlig helg!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med sol och värme, äntligen. Sen när man kan vara ute och fika och äta det är det bästa. Nu ska vi bara njuta, ha en fin morsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med lediga lördagar och inte fel när vädret är fint och man får grilla!
    Hoppas du haft en fin Mors Dag oxå!
    Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...