onsdag 16 maj 2012

Klänningsångest!

Jo, jag är fullt medveten om att det finns de som har betydligt värre bekymmer... 


Oftast brukar jag ha full koll vad jag ska ha på mig, långt i förväg! Kanske för att jag oftast skaffar något nytt till speciella tillfällen? ;) Men nu har jag klänningsångest inför helgens 40:årsfest! 
Fyra kandidater har valts ut, men de har sina små "men" de flesta ;)Den första i raden hade jag förra helgen... både fredag och lördag! Fast då träffade jag ju förstås inte samma människor ;) Jo, Mannen i mitt liv såklart... ;)
Nummer två, kände jag mig tjock i... Nummer tre, vet jag inte vad jag ska ha på mig till, för att den inte ska kännas så "blek" ;) Och slutligen den sista, den är ju helt ny, men den vill jag nog hålla på till tjejernas student. Kommer ju vara delvis samma folk som nu... ;) 
Jag har i alla fall  kortat av Odd Molly´n som hade "tantlängd" på min 161 cm långa (läs korta)kropp. Lite ont om tid, så det blev si och så med måttandet. Hotade med ett helv...s-vrål, om den skulle bli för kort! ;) Men det blev perfekt, alltså inget vrål!
Till saken hör att jag hade beställt en jeansjacka, som var tänkt att ha till, som jag hämtade ut idag. Den funkade inte  alls... Så otroligt tight i ärmarna... Jag hotade innan provning med helv...s-vrålet igen. Men vuxen som jag är skärpte jag mig och vek snyggt ihop den igen och lade tillbaka i påsen ;) Utan vrål...;)

Jag tror det slutar med den första klänningen i raden med en kofta till... 


Maria

11 kommentarer:

  1. Snygga allihopa tycker jag, du passar med sannolikt i alla kan jag tänka. Ha en skön helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Igenkänningsfaktor är enorm!!!..*skrattar.

    själv måste jag alltid gå på känslan , vad som känns rätt just då jag ska ha på mig det . hade valt bort den du känner dig tjock i , har man den känslan känner man sig inte bekväm .

    Lycka till med valet ;)

    Kramen från Göteborg.
    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  3. Jag tycker som du, klänning nr.1 med en kofta eller en kort jacka. Bara du är bekväm så blir det snyggt. Kram bästa Maria.../Pia

    SvaraRadera
  4. Jag tycker alla är fina, men spar du Mollysen till studenten den är jättevacker.Du vann ju en fin scarves du kan ha till den vita kanske.
    Du kommer nog bli snygg hur som du än gör.
    Ha en trevlig festkväll.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  5. Vad jag känner igen mig! Men du har i alla fall många snygga att välja på.
    Ha en skön helg!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Så mycket snyggt du har att välja på!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Svårt fall, doktorn grät brukade alltid min mamma säga. ;)
    Fast du har ju en hel del att välja på jag har samma problem ibland men har nästan inga klänningar för jag är ingen klänningsmänniska!
    Jag gillar den vita så där på galgen men det är klart att om det blir för blekt...
    Lycka till med valet.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  8. Svårt vak, alla är fina.Viktigast är att du känner dig fin och bekväm i den. kram Diana

    SvaraRadera
  9. Snygga klänningar allihopa, själv är jag dålig på klänningar som sagt...! Önskar Er en trevlig fest-kväll!! Kram Kate

    SvaraRadera
  10. Kör på 1an det verkar vara den du gillar mest och dessa har ju inte sett den. Sätt upp håret annorlunda en ny sjal eller något om du vill förändra dig lite:) jag känner igen mig totalt! Lycka till och ha en riktigt rolig fest! Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. Jag skulle vilja säga Odd mollyn men nej, håll på den så ettan måste varit det bästa valet.
    Hoppas ni har en fin kväll!


    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...