söndag 6 maj 2012

Ingen skaparhelg ;)

Inte blev det något skapande i vare sig tyg eller pärlor...




Jag måste nog tyvärr erkänna att jag är "expert" på att "skrota bort" en hel lördagsförmiddag... ;)
Igår vaknade jag tidigt och hade alla förutsättningar för att hinna plocka fram pärlor eller tyger och symaskiner innan stallskjutsningen som är vid 12:30 tiden... Men nehejdå... då skrotar jag bara runt i min mysiga morgonrock, sitter lite här och lite där med frukost, kaffekopp, dator, inredningsmagazines, småpratar med Mannen i mitt liv och barnen... och bara...ja, njuter av livet! 
Fast det kanske är just det jag behöver, på lördagförmiddagar? Att bara koppla av och göra just ingenting!? ;) Resten av lördagen gick till skjutsning, handling och hämtning. Sen var det liksom kväll ;) Med mysmiddag med hela familjen. 
Idag har det varit ett besök på IKEA för några inköp till vardagsrummet, nere. (smygtitt på bilden;) ) Och projekt "platsbyggda hyllor" har dragit igång, (mer om det en annan gång) så det blev inget skapande med pärlor eller tyger idag heller ;) 


Men jag köpte i alla fall tyg (se bilden) till en idé jag har!
Kanske jag hinner sy nästa helg? ;) 


Maria

10 kommentarer:

  1. Det kallas "kolemasa" att bara vara, och gå runt och skrutta lite här och lite där. Det är livet det! Ha en fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Vad vore Livet om man inte fick skrota? Du hinner skapa, det är jag säker på! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är precis likadan! Älskar att skrota eller kolemasa, ett ord jag aldrig hört!

    Tävling hos mig, för den som vill!
    Kramiz Helena

    SvaraRadera
  4. Man behöver såna dagar men jag kan känna precis som du vart tog tiden vägen? Jag kommer gärna på en drink hihi! Annars får vi ta en fika snart igen kram kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Jamen det låter ju hur härligt som helst! Åh, jag skulle behöva en skrota runt helg!
    Ha en fin kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Skönt!!!!.....men sen måste jag instämma med er ...vart tar tiden vägen ??? tycker man hinner bara en bråkdel av det man vill göra...och då går jag ändå och lägger mig vääldigt sent jämt och upp tidgit?! ...*skrattar...

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  7. Men va skönt. Njut och låt det där pysslet vänta. Jag är precis motsatt och ibland ifrågarsätter jag mig själv om det verkligen är värt det? Så fort jag har en minut över sitter jag och syr lapptäcken, vimplar, bakar, lagar matlådor, möblerar om eller röjer i garderoberna. Jag lägger max ett par timmar i månaden på tv:n och gör ibland tappra försök till att se en film på datorn i knät i sängen, men lyckas sällan hålla ögonen öppna längre än en kvart. Är det värt det?
    Jag önskar verkligen jag kunde strosa bort en lördagsförmiddag :)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jamen det är väl det som är viktigast ibland att bara få njuta av livet!!
    Gillade tyget med rosorna!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Blir inte alltid som man tänkt sig! Men det kommer fler lördagar. : )

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Skrota är så härligt. Jag är mer effektiv på kvällarna. Ja eller rättare sagt jag brukade vara det när jag levde utan man och barn. Då behövde man liksom inte anpassa sig till alla andra utan göra vad som föll en in. Fast skrota är jag fortfarande bra på och glömmer gärna bort tiden!
    Snygga tyger, speciellt det med gråa rosorna på. Jag har samma i mitt arbetsrum till min gardinkappa. Funderar även på att klä om en av arbetsstolarna med det som blev över. Ska bli kul att se vad du gör.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...