söndag 13 maj 2012

Härliga helg!

Vilken fantastisk helg vi haft, jag och Mannen i mitt liv! 




Slutade tidigt i fredags, och efter jobbet åkte vi till Stockholm och tog in på hotell. Solen sken och det var riktigt skönt ute! Som gjort för att sitta på en uteservering och ta ett glas vitt! 


När jag sitter sådär i en större stad, och känner pulsen runt om mig, så njuter jag av livet! Likaväl som jag njuter av att sitta hemma på min porch i det lugna villakvarter jag bor i ;)Så skönt att kunna göra både och ;)
Vi hann med en liten snabbtitt i nya gallerian MOOD. Supersnyggt! Nästa Stockholmsbesök ska jag kolla in hela gallerian! Nu fanns inte så mycket tid ;)
Kvällens middag var inbokad i Gamla Stan, på det här stället, och då hade vädret skiftat till regn... Vi småsprang från tunnelbanan, genom de trånga gränderna, i regnet. Jag i klackar, som inte är så praktiskt att ta sig fram med på gatstenar... ;) Men vad gjorde det, egentligen? Väl inne på restaurangen skålade vi i ett glas bubbel, och då var regnet liksom bortglömt, när vi satt där och hade det bra!;) Solen tittade fram igen och från min plats hade jag en fin utsikt mot Söders höjder;) Inte helt fel... 
Mätta och belåtna promenerade vi, ett par timmar senare, tillbaka till tunnelbanan, genom ett mysigt Gamla Stan, utan regn ;)




Efter en ljuvlig hotellfrukost på lördagen, och lite shopping i hötorgshallen, var det dags att återvända hem igen, för att skjutsa tjejerna till stallet och förbereda för kvällens gäster, goda vännerna P och Y. 


Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans, och det känns så otroligt skönt att kunna orka bjuda hem vänner på middag en kväll igen! Husbygget har tagit mycket kraft, tid och energi från oss, så vi har inte mäktat med att bjuda hem vänner... Men nu är vi på banan igen ;)


Skönt när livet återvänder till det normala ;) 


Vännerna hade med sig lite plantor, som de själva hade frö sått. Bland annat en tomat, en gurka, en solros och en smultronplanta. Jättekul att få! 


Idag har jag placerat ut dem på porchen och bara suttit i solen och njutit en stund! Med en kaffekopp, förstås!;)


Är så nöjd med denna händelserika helg! ;)


Maria

19 kommentarer:

  1. Vilken underbar helg! Laddad för veckan nu?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt ni haft det och hunnit med massor. Kul.
    Trevligt dukat för vännerna också, jättefint.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk helg ni haft och vilken energi ni har, orka ha gäster efter att varit bortresta1 Jag brukar vara helt slut!
    Kul med egenodlade växter!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar helg ni har haft, härligt!

    SvaraRadera
  5. Jättemysig helg ni har haft. Fint dukat minsann.. Älskar färg så där på glas och matchande blommor till.

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilken trevlig blogg! Jag återkommer gärna och lägger genast till dig i min blogglista (och mig som följare). Tack för titten inne hos mig! Vad roligt att du hittade in till mig! Ha en fortsatt god söndag! Annelie

    SvaraRadera
  7. Visst är det mysigt att gå i Gamla stan. Skönt med en helg sådär ibland.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig helg ni verkar ha haft med en resa till stockholm, sen med vänner o allt. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Gud vad underbart det låter! Så lyxigt att sticka iväg så där ibland! Jättefin är du på fotot! Förstår att det känns extra lyxigt för er som avklarat ett helt husbygge! Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Hej vännen!!
    Vilken fantastisk helg..!!
    Tänk så viktigt det är..att man gör någonting tillsammans ..utan barnen!!
    Är såå lätt att glömma bort varandra..men ni är så bra..på att göra saker bara ni två!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Ja det låter onekligen som en toppen helg! Härligt !

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  12. Å vad lyxigt att åka iväg på tu man hand. Jag förstår precis vad du menar med för lite ork och energi när man håller på med husbygge, allt går ju liksom åt till att få allt på plats, men snart kan vi också njuta av att vara klara (eller i alla fall ganska klara;) Ha det gott, kram

    Superbra bild på dig förresten..

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar helg, den var ni mer än värda! Nyttigt att bara få åka bort ibland och ta hand om varandra.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Låter som en härlig helg!
    Vet hur det är att vara slutkörd efter renovering. Skönt att ni är färdiga nu och kan få tid för annat. Kram Suss

    SvaraRadera
  15. Åh vilken underbar helg ni har haft! Jag har sagt det förut men det är mer än dags att ta med gubben på en liten hotellhelg någonstans. Hade egentligen tänkt att det nu är försent, så här nära inpå sommaren o allt som händer då. Men det är kanske i sommar man ska åka iväg, varmt o skönt väder, ett kvällsdopp i någon badsjö, hotellfrukost, o glass i en park!

    SvaraRadera
  16. Vilken härlig helg! Tänk at min morfar sprang på dessa gränder som liten grabb, då han bodde på Västerlånggatan i gamla stan!
    Bra gjort att orka ha gäster efter en resa!! Kram Kate

    SvaraRadera
  17. Lovely! Å, en toppenhelg. Blir glad bara av att läsa om den.

    Så härligt att ni har kommit så här långt och kan njuta av både och. My style ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  18. Det där låter som en alldeles perfekt helg :) kramar Diana

    SvaraRadera
  19. Ååhh mina hemtrakter. Jag blir så glad varje gång jag får läsa om att någon varit i Stockholm. Sedan fick det mig att minnas att jag och min man borde också försöka få till det med en helg borta från barnen. Vi har inte helt enkelt att få barnvakt så därför har det inte blivit av riktigt.
    Jag läste precis en annan blogg som också besökt Stockholm i helgen och som också skrev om den nya gallerian MOOD. Lät kul. Ska på Sverigebesök i sommar så då får jag väll passa på. Alltid bra med nya tips.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...