måndag 21 maj 2012

Frågor och svar och 11 nya frågor ;)

Jag har "bombarderats" med en mängd frågor... 


 


Frågor, som  "House number 11 och "From avenue to boulevard"  ställt till mig om mig...


En himla massa frågor och svar blir det, så jag förstår om ni inte vill läsa alla. Men gå gärna längst ner i inlägget och se om just du är en av de som jag ställer mina 11 frågor vidare till! ;) För så är tydligen "reglerna". Att man ska svara på sina frågor och sen göra 11 nya frågor till 11 bloggare som man är nyfiken på ;) 


Här följer de 10 frågorna från "House number 11"



1.        Hur ser din favoritdag ut?
Mysfrukost med familjen, Någon timme vid symaskinen, Solsken,  lunch med Mannen i mitt liv på mysigt ställe, besök i Storstan och god middag hemma  ;) 
 
2.        Vilken är din favorittidning/magasin?
Lantliv, tror jag för den innehåller både mat, mode och inredning

3.        Hur gör du för att unna dig vardagslyx?
Fotbad och efterföljande fotfilande av Mannen i mitt liv  en gång i veckan. 
En kopp kaffe och en tidning i solen på min porch.
Ett glas bubbel, en ”vanlig” lördag.

4.        Vad gör du om 10 år?
Kanske har jag lyckan att hålla ett barnbarn i min famn? ;) Kanske har jag gjort verklighet av min kreativa dröm, och syr/säljer kuddar m.m för brinnande livet!

5.        Vilken väsktyp är du?
Väskor efter humör och tillfälle ;)

6.        Hund eller katt?
Mina första 19 år, tveklöst katt! Men sen fick jag en galen katt, så nu måste jag säga hund!

7.        I vilket land skulle du kunna bosätta dig?
USA!!!!
8.        Hur gör du för att göra världen till en bättre plats?
Sprider leenden, glädje och positiva ord! Och så är jag bra på sopsortering! ;)

9.        Inom vad skulle du vilja fördjupa dina kunskaper?
Min skolengelska skulle inte vara helt fel att bättra på ;)

10.  Om vi träffades på en tillställning, vad skulle vara din inledningsreplik?
Om det var en privat fest skulle jag nog fråga hur du kände värden/värdinnan. Efter att jag presenterat mig förstås! ;)


Och här kommer de 11 från "From avenue to boulevard"

  Vilken är din favoritårstid och varför?
        Alla utom vinter, får man svara det? ;) Nähä… nä, då tar jag hösten för att jag   träffade mannen i mitt liv då, och vi gifte oss hösten 3 år senare ;)

  Vad brinner du för?
Min familj!

Om du fick byta yrke/karriär för en dag, vad skulle du då göra?
För en dag, bara…?  Kriminalkommissarie! ;)

Vilket är ditt favoritresemål och varför?
New York! För att jag älskar den staden som både har puls, men ändå känns avslappnad ;)

5  Vem (vilket land) tror du får flest guldmedaljer i OS i London?
Inte den blekaste… ;)

6Känd kvinna du beundrar.
Hmm… har nog inte tänkt på det…

7 Vilken bok läser du just nu?
Denise Rudbergs: Två gånger är en vana”

8: Favorit program på TV?
Ser ju ytterst sällan på TV… försökte hänga med i serien Alcatraz, men missade en del avsnitt… så Bygglov, får det väl bli ;)

9.  Om du fick prova på något du aldrig testat tidigare. Vad skulle det vara?
    Köra motorcykel!

   10:Om du bjöd mig på middag, vad skulle jag få då??
”Kycklinggryta Wiker” – eget "ihopkok" ;)

11:Vilket barn TVprogram minns du bäst från att du var liten/yngre?
Måste nog säga Vilse i pannkakan, eftersom alla andra (inklusive min mor) tyckte att det var ett skitprogram, men inte jag ;) 



Och till sist nu då, så kommer mina frågor:

1: Varför började du blogga?
2: Hur fick bloggen just det namnet?
3: Vilken popgrupp/sångare/sångerska minns du mest från dina tonår?
4: Vilken bil skulle du helst vilja äga?
5: Vad drömde du om att bli när du var liten?
6: Vart skulle du helst vilja resa och varför?
7: Vilken film såg du sist på bio?
8: Storstadsweekend eller fjällvandring?
9: Vilken kändis skulle du vilja äta middag med?
10: Om du kunde resa tillbaka i tiden, vilket århundrade/årtionde skulle du välja? Varför?
11: Vilken Astrid Lindgren-karaktär passar bäst in på dig?

Jag sänder mina frågor vidare till:





9 kommentarer:

  1. Wow vilka roliga frågor. Jag får återkomma med svaren. Kanske lite senare.. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Oj vad du kämpat. Tänk att det oftast blir så där att när frågor går runt så får man massor från flera håll, samma med awards ;)
    Men det var jättekul att läsa iallafall tycker jag. Och självklart får man svara att man gillar fler än en årstid om man gör det. :-)
    Så med detta ber jag att få tacka för allt du delade med dig...blivande Kriminalkommisarie Wikner ;)
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att läsa dina svar! Tycker lika som dig på nästan allt - dessvärre kan jag inte sy!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Kul!
    Jag ska svara på mina frågor när jag har en lugn stund. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Tack för utmaningen! Tar emot den med glädje:) så kul att läsa! Galen katt fick jag också och känner som du efter det:) tycker absolut du ska satsa på dina kreativa drömmar! Kramkram Nilla

    SvaraRadera
  6. Åh, vad roligt att få lära känna dig lite mer!
    Ha en fin dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!!
    Kul att få veta lite mera om dej!!
    Tackar för att du skickat vidare frågor till mej!!
    Självklart kommer svar på dessa ngn dag!!
    Ha en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Åh va roligt att få läsa dina svar och tack för frågorna nu gav mig. Nu ska fnulas och sedan ska jag presentera både awarden och frågorna ;)

    Njut av dagen :)

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jättesnygg är du som alltid och vad roligt med frågorna och att läsa dina svar. Tack för att du tänker på mig. Jag svarar , men det kommer ta ett litet tag.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...