tisdag 1 maj 2012

Bubbel och gummistövlar

Lycka i all sin enkelhet...


Igår när jag kom hem från jobbet, satte vi oss på porchen och drack champagne, jag och Mannen i mitt liv. Bara sådär, i all enkelhet satt vi där och smuttade på bubblet och småpratade om husbyggets resa och livet i allmänhet. Jag älskar såna där enkla stunder kantade av ett uns lyx ;) 
Tvilling1 utbrast med ett litet skratt "Mamma, dricker du champagne i gummistövlar?!?
Nja... själva champagnen hade jag ju i glas...men visst hade jag gummistövlar på! ;) So what? Champagnen smakade lika gott ändå! ;)
Resten av valborgskvällen fortsatte med ansjovisrulle och ett glas öl. Dagen till ära en liten snaps därtill.  En mycket lugn kväll, på tu man hand, då alla fyra döttrar var med kompisar "på sitt". 
Vad gjorde ni på Valborgsmässoafton?



Maria

16 kommentarer:

  1. Det låter fantastiskt härligt! Jag håller med, dessa oplanerade, spontana stunder som blir så underbara, stunder man känner att man slappnar av och njuter, är så härliga.
    Ha en fin dag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Champagne och jordgubbar låter som en bra kombo kramar Diana

    SvaraRadera
  3. Så mysigt, champagne är aldrig fel :)
    Det gäller att ta vara på de speciella stunderna!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det kallas carpe dien! Ellerhur!!?
    Härligt med champagne i gummistövlar!
    Vi var på restaurang med flera massa kompisar! Himla roligt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Underbart!!! *haha*
    Ha en fortsatt fin första maj.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  6. Skumpa i gummistövlar - helt rätt :D Vilken mysig blogg!

    SvaraRadera
  7. I klädd gummistövlar kan man dricka vad som helst! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  8. Åh så det ser underbart ut, mys mys kram

    SvaraRadera
  9. Det lät väl härligt, att bara vara. I all enkelhet att dricka champagne i gummistövlar. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  10. Så mysigt ni ser ut att ha det på tu man hand! jag tycker också att man ska förgylla livet med spontana lyckliga stunder. Vi var bjuda till goda vänner på god grillad mat!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Så mysigt ni ser ut att ha det på tu man hand! jag tycker också att man ska förgylla livet med spontana lyckliga stunder. Vi var bjuda till goda vänner på god grillad mat!! Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Champagne passar vid alla tillfällen. I alla kläder och i alla väder. Vilken fin helg ni verkar ha haft. Själv drack jag rose och njöt av grillat och en värmande brasa och glada ungar

    SvaraRadera
  13. Vardagslyx på hög nivå!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  14. Men det är så skönt att gå runt i gummistövlar!! : )

    Vi hade en lugn kväll hemma hos ett par kompisar.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  15. Vad superhärligt. Tack för din snälla kommentar. Kul att du gillar. Blir glad. :)

    SvaraRadera
  16. Låter verkligen ben äkta vardagslyx - de enkla och spontana stunderna blir oftast de bästa tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...