tisdag 29 maj 2012

Barnsligt enkla cheesecake!

Och barnsligt gott? ;)


Tisdag brukar ju innebära tisdagsfika, som jag tidigare berättat om... Idag blev det inte mer spännande än kladdkakemuffins upptinade från frysen ;) Det var ungefär vad vi hann med. Jag har varit till frissan ikväll och blivit av med lite slitna toppar ;)
I lördags däremot, så åt vi cheesecake gjort på enklast möjliga vis! 

Cheesecake med kesella:

4-6 portioner beroende på glasens storlek ;)

2 burkar kesella vanilj
4-6 digestivekex, krossade
Frysta skogsbär

Lägg kesellan i glasen, strö över digestivekex och toppa med frysta bär. 

Enklare kan det väl knappast bli att göra cheesecake? 

Maria


15 kommentarer:

  1. Mmmm supergott. Ha en fortsatt fin vecka o tack för receptet. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Mums, alla goda och enkla recept emottages tacksamt!

    SvaraRadera
  3. Så perfekt om man får främmande lite oförhappandes...!
    Så vackert Ert hu ser ut, och vilka tjejer du har som skriver så fint och på rim..!!
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera
  4. Tackar! Enkla tips är välkomna här... Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Ser mumsigt ut.
    Vet inte om du sett att jag svarat i min blogg, enklast är att gå efter provrummets storleksguide. Jag gjorde det och klänningen passade perfekt.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  6. Gu så gott det lät. Jag tror att jag får börja importera kesella hit till Australien. Det är inget man hitta i våra affärer inte! Åt hallonkesella till ostkaka sist jag var i Sverige och det var jättegott, bättre än syl faktiskt.
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  7. Mums, vad sugen jag blev :) kram Diana

    SvaraRadera
  8. Enkelt är helt perfekt!! Tack!! Ser jättegott ut! Vilka fina presenter du fick på Mors dag. När tid och engagemang har lagts ner blir man ju bara så glad. Kram

    SvaraRadera
  9. Perfekt, jag älskar enkla och goda recept! Kram Nilla

    SvaraRadera
  10. Mums så gott, jag tar gärna emot enkla recept, tack! Kram

    SvaraRadera
  11. MMMMMMMMMM det ser ljuvligt ut ♥

    Ha en fin kväll!

    kram CC

    SvaraRadera
  12. De såg smarriga ut, vaniljkesella är så gott!
    Skönt med frisörbesök.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  13. Ser ljuvliga ut och när det är enkelt uppskattas alltid :)

    Kram

    SvaraRadera
  14. Förlåt, förlåt attans vad pinsamt!:(
    Svaret har du hos mig varför det blev så.. Skickar balmet!

    Älskar cheesecake, såg jätte gott ut!


    Kram Tess

    SvaraRadera
  15. Åh, vad bra! Detta måste jag testa, kanske redan idag! Mums!
    Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...