onsdag 25 april 2012

Vårkänslor!

Redan tidigt imorse sken solen och fåglarna kvittrade!


Den efterlängtade våren är absolut tillbaka!!!! Och jag hoppas att den stannar denna gången!? Jag njuter i fulla drag, när jag promenerar den lilla biten (5 min) till mitt jobb och solen skiner fast timmen är tidig. Vårjackan har ersatt vinterjackan och jag som är en frusen individ, känner att det faktiskt är skönt ute! ;) 


Underbart att få vara ute en stund på förmiddagen, upptäcka att småkryp som spindlar och nyckelpigor letat sig fram igen!  Hemma vill jag bara sitta på min porch och dricka kaffe och låta solen ge mig massor av nya fräknar! ;) 



Kameran åker såklart fram för att fota ett gäng söta små blåsippor, som växer på vår tomt. Det riktigt lyser vår om dem, där de tittar fram bland gamla löv!




Trädens knoppar blir allt större för var dag... En ljuvlig tid ligger framför oss. Jag önskar att jag kunde bromsa tiden en aning, så våren inte bara rusar förbi! 

Om inte det räknas som vårkänslor, då vet inte jag vad vårkänslor är?! ;)  




Maria


12 kommentarer:

  1. Äkta vårkänslor med äkta fina vårbilder! Så absolut Njuta är vad vi ska göra!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Härligt :) Fina vårbilder kram Diana

    SvaraRadera
  3. Jättefina vårkänslobilder. Det är verkligen skönt med lite värme igen. Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Fick faktiskt vårkänslor i dag fast snön är kvar . - Fåglarna har ju verkligen en förmåga att förmedla vårkänslor !
    - Dina vackra bilder visar tydligt att våren har kommit hos er.
    Njut för fulla muggar !
    Kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!!
    Vilket underbart väder du haft!!
    Här har det varit mulet..och regnat!!
    Underbara bilder...ja du..det är verkligen vår på gång!!
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Jag håller med, det är viktigt att försöka ta sig tid att stanna upp och njuta! kram

    SvaraRadera
  7. Härligt med vårkänslor. Underbart att se allt grönt som kommer upp från jorden. Här har vi tyvärr haft regnigt idag.
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder. Vårhärligheter!

    Kram

    SvaraRadera
  9. härlig vårinspiration du bjuder på! Kramar Nilla

    SvaraRadera
  10. Med dessa vårbilder och sättet du skriver på, så måste det vara ju bara äkta vårkänslor!
    Här är det grått och trist idag så jag suger åt mig lite av din vårkänsla ;)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Coola brillor!
    Tänk att blåsippor får mig att ...längta lite hem ändå. Det är ju sååå svenskt med blåsippor.
    Njut solen!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  12. Härligt! Jag kör fortfarnade med dunjackan. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...