söndag 15 april 2012

Söndag med sol

Åh, vad skönt! Solen skiner åter! Nytt hopp om vår! ;)
Denna helgen lider mot sitt slut...
Fredagen bjöd ju på en dejt med en väldigt bekant människa, nämligen Mannen i mitt liv. Har ju delat mer än halva mitt liv med honom... Så han är välbekant! ;)
Igår, däremot, så hade jag glädjen att få träffa två helt nya människor! "Bloggfika" med två bloggerskor. (Vet inte om de vill att jag nämner dem här?) Jättetrevligt var det, vi småpratade om lite av varje om oss själva. Lättsamt och avspänt! Tack för igår!
Lördagkvällen blev en soft kväll i soffan, med Den här filmen!. ;)
Jag minns när jag som 16:åring skulle se Top Gun på bio med ett par kompisar. Var helt övertygad om att en "flygplansfilm", inte var något för mig! Ha! Vad jag bedrog mig, jag äääälskade den filmen! ;) Att man blev lite förtjust i huvudrollsinnehavaren, var väl inget konstigt? Jag menar...jag var ju faktiskt bara 16 ;)
Okej, jag kanske inte ääälskar den filmen längre, men det är något speciellt att se den. Både kärlek, action och sorg...
Och visst... huvudrollen är väl fortfarande en söt 20:åring, även om jag kanske inte är förtjust på samma sätt längre...;) ;)
Mannen i mitt liv... han gillar nog flygplanen bäst!!!?? ;)
Nu ska jag ta en kopp kaffe och sen blir det nog till att köpa lite penséer till porchen, tror jag! Mannen i mitt liv och "Tvilling2" har dragit upp till Dalarna för att hämta hem "Minstingen"! Har inte träffat henne sedan vi lämnade henne på Långfredagen. Längtar! :)

Ta vara på dagen!


Maria

13 kommentarer:

  1. Åh vilken superhärlig helg du verkar ha haft!! God mat och mysigt umgänge med både vänner och make:)) Snygga kläder du fyndat också, jeansen liknar i modellen de jag köpte senast med knappar på bakfickorna. Gillar dem jättemycket!

    Ja du, det känns som det är dags att snygga till porchen lite här också...

    Önskar dig bästa söndagen!

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Härligt när helgerna blir lyckade och skönt att solen skiner, den värmer rätt bra också. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Åhh..jag gillar också Top Gun..kan se den hur många ggr som helst!!
    Njut av kaffet..och härligt att få hem minstingen..:)
    Ha en fortsatt skön söndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Å precis så där var det för mig med och Top Gun. Blev helt såld...och Tom har väl aldrig varit så läcker som han var då ;). Det var också filmen då jag fick upp ögonen för Meg Ryan.

    Vilken skön helg du haft. Jättekul med bloggträff! Vi hade en relativt stor träff för snart ett år sedan.

    Härligt med sol igen. Nu är våren här för att stanna!

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Bra avslut på helgen fick vi också, solsken!
    Vi ses imorgon! kram

    SvaraRadera
  6. Trevligt med bloggfika!
    Tack för uppvakningen hos mig igår!
    Du måste ju längta ihjäl dig efter din minsting!!
    Top gun, hmmm ja det var tider det!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Tack för igår, det var så trevligt att träffa dig IRL!! hoppas vi kan ta en mer träff längre fram i vår. Så trevligt med date med mannen, det behöver man faktiskt ibland hihi. kram

    SvaraRadera
  8. Jodå våren är nog på väg igen men april kan ju bjuda på mycket...
    Låter väldigt spännande med bloggträff!
    Ha det så mysigt med minstingen ikväll :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Idag visade sig vädret från sin bättre sida!! Nästan att jag börja fundera på julklappar igår. Det var ju inte lite som kom ner. Men nu är det borta för denna gång.

    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Ja Tom Cruise blev man ju dödligt förälskad i ...*skrattar....

    Åh vad kul det lät att träffa bloggvänner i verkliga livet ...ni måste haft trevligt ..då både du och Pernilla verkar vara två riktigt trevliga prickar..) och säkert den tredje också ;) *ler

    Kram från Göteborg
    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar helg ni verkar ha haft!
    Tom Cruise, ja, vad man var förälskad!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Mysig helg du har haft :) Tom Cruise ja..dregel dregel...Hoppas vi får tillfälle snart att ses :) kramar Diana

    SvaraRadera
  13. Åh Top Gun, det var tider det:)) En kompis hade skivan med musiken och den höll vi på att nöta ut fullständigt.
    Det är kul att titta på dom där gamla filmerna och bli lite nostalgisk. Jag såg Dirty Dancing för femtioelfte gången härom vecka:)

    Ha en bra dag!
    //Cicki

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...