söndag 29 april 2012

Solig söndag i Uppsala

Idag har vi njutit en stund i ett soligt Uppsala.


Mannen i mitt liv, Minstingen och jag tog en tur till stan idag, för att uträtta några ärenden. Bland annat en matta, en kudde och en ljuslykta till TV-rummet, fick följa med hem. Mannen i mitt liv tyckte inte det behövdes fler ljuslyktor, och kuddar kan han också klara sig utan, säger han ;) Men det kan inte jag!!!
Jag älskar att kunna känna stadens puls även på en söndag. Just idag var det nog ovanligt mycket folk på stan eftersom studenterna firar "Kvalborg" ;) Vädret hade de ju verkligen på sin sida! Kunde väl inte bli mycket bättre!? ;)

Vi njöt också av det underbara vädret och av en god glass.

Maria 


12 kommentarer:

  1. Gokväll vännen!!
    Underbart att bara "vara"..och njuta av det fina vädret!!!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Härligt med sol och vackert väder!
    Vi har också ätit glass idag!
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Min man är av samma åsikt vad gäller kuddar o ljuslyktor, men vad vet dom, hi hi!!! Glassen såg ju makalöst god ut!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hej Maria! Kika in hos mig, för jag har en överaskning till Dig!! Har smygit runt hos Dig en tid men varit väldigt dålig på att kommentera...! Kram Kate

    SvaraRadera
  5. Hallå! Här sägs samma sak av min käre sambo! Kuddar och ljus vad ska man ha det till och blommor sen, de behöver ju inte ens vattnas!
    Härlig dag du haft!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. How lovely!

    Glass, sol, Uppsala, shopping ;)

    Jag kan aldrig få nog av kuddar och ljuslyktor. Jag skulle kunna öppna affär nästan :)

    Ha en jättetrevlig Valborg!

    SvaraRadera
  7. Vilken tur jag har, min man förstår mig ;) Han gillar ljus och lyktor, har även hänt att han föreslagit eller lagt i korgen själv och likadant med ljus. Sedan tycker han väll inte man ska köpa nytt hela tiden men men han ser ju inte allt så det är ju ok! Kuddar däremot är han väll i stort sett av samma åsikt att det räcker med några, typ en var. Men har tyckte det blev fint som jag gjorde iordning häromdagen med de jag sydde till soffan. Men allt detta beror nog på att vi startat med ett rätt tomt hus vid två tillfällen. Så snart kommer han nog att slå bakut också om det blir för många.
    Härligt det lät med en vårsöndag på stan! Vi hade en höstsöndag med besök på en härlig handelsträdgård där vi gick omkring och blev superinspirerade att köpa allt och börja plantera direkt.
    Ha en härlig Valborg!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  8. Härlig dag Maria och tack för din omtanke kram Diana

    SvaraRadera
  9. Ja, vädret var ju underbart i helgen!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Ser alldeles underbart. Jag är helt förälskad i Uppsala och det är absolut en stad jag kan tänka mig att flytta till. Är galet nyfiken på dina kuddar och ljuslyktor ;) Show oss!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Ni verkar haft en mysig dag! Och vad gäller ljuslyktor, kuddar och karlar så ska de helst inte nämnas i samma mening! Ibland försöker jag "dra med" mig gubben i mina inredningstankar när vi går i affärer. Påminns om det dumma i att fråga om hans åsikter gällande kuddar när jag ser hans min! Och sedan vet jag ju själv svaret; "-och var skulle den där kudden kunna få plats någonstans då hade du tänkt dig!!! Fast det är ju klart, vi kan ju sitta på golvet istället så kan du ju trycka in en till bland de andra 1000 kuddarna i sofforna!" :) Hoppas att du haft en fin valborg!

    SvaraRadera
  12. Idag har vi fått det där soliga vädret till oss. Tyvärr har jag inte hunnit vara ute men jag hoppas på lika fint imon.
    Min man är likadan, han tycker det är helt ok om jag står för piffet med kuddar o lyktor m m :)
    Kramis

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...