söndag 22 april 2012

Lyckad söndagsshopping! (till sist ;)

Jag och Minstingen har gjort stan, en sväng.


Efter att först fått varit med om att bussen krockar/kör in i en bil som ligger framför, och därmed bli försenade och får springa till tåget, som precis utropas som inställt... så undrade jag i mitt stilla sinne om det skulle bli någon shopping idag??? ;) 
Jodå, en halvtimme senare satt vi på nästa tåg ;) På Minstingens köplista idag stod "röda Converse". In på Stadium- check! Man kommer billigare undan, så länge barnen kan ha "barnstorlek" ;)
På min köplista, stod det "tvålpump" som jag tidigare spanat in på Åhléns ;) 



Som gjord för vårt kök! ;) Dessutom fick jag tag i svarta galgar till groventrén; 8 st för 39:50. Billigt, va!? Hittade en superfin jacka/kavaj i passande storlek till Mellantjejen. Upp med mobil, mms:a en bild... godkänt ;) Superfynd, dessutom! Både Minstingen och jag hittade varsitt par jeans också. Hon ljusa och jag vita. 

Trots en dålig start, så blev det en lyckad shoppingrunda, denna söndag! Strax fortsätter vi nog vår jakt på "ny" bil, en 7:sitsig suv av något slag, för de som undrar ;)

Vad gör ni en söndag, som denna? 

Maria

14 kommentarer:

  1. Bra ide att mms à en bild:) skönt att dagen slutade bättre än den började! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Va mycket ni hunnit med trots förseningar. Snygg shopping till er båda. Mms är toppen, brukar göra likadant om jag hittar något som jag tror tjejerna vill ha.
    Lycka till med billetandet.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Bra till slut ändå. Vilka snygga fynd... Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Härligt att shoppingen blev lyckad till slut, supersnygga converse!! kram

    SvaraRadera
  5. Älskar en bra shoppingdag! Bumpy start...men det blev ju bra tillslut.

    Härligt!

    Ha en fin söndag

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Kul att ni fick lite shoppat fast det började oturligt!
    Här har det varit innepysseldag förutom proenader.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Kul med shopping, jag vill också, men här är det mest bygge just nu;-)

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!!
    Härligt att det som började lite trist...sedan fortsatte och blev hur bra som helst!!
    Kul när man både hittar det man skall ha..och det man inte..skall ha..hihi..
    Ha en fortsatt mysig söndag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  9. Låter som en heeeeeeeeelt lovely dag!!!! De där skorna har jag med:))) Och så jättefin tvålpump!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Tur det gick bra tillslut! Och fina inköp blev det ju också!
    Jag har jobbat till 22.00 så nu kollar jag runt lite här innne, innan läggisdags!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Tack för besöket hos mig. Ser att du också har shoppat idag. Det har vi också gjort på min VIp kväll som du kan läsaom på bloggen.

    KRAM

    SvaraRadera
  12. Tack för goa kommentarer och jag ska berätta för Emily att hennes klocka var poppis också, det kommer hon gilla.
    Smart att mms:a en bild på plagget. Mina tjejer är för små för att ha mobiler men de är inte för små för att kunna säga "det gillar jag inte" så jag köper nästan aldrig kläder utan att de är med...och de är bara 6 och snart 4 år. Men hellre att de är med och godkänner än att jag köper något de aldrig använder. Detta betyder dock inte att de har totalt fritt val utan det är frågan om att välja stil eller färg om man behöver köpa långärmad tröja till exempel.
    Ha en skön vecka!
    Kram Anette :-)

    SvaraRadera
  13. Härligt med lyckad shopping :) kramis Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...