lördag 14 april 2012

Lyckad Fredag!

Åh, vilken härligt trevlig fredag jag hade igår!

Min tidiga fredag på jobbet, och på eftermiddagen tog jag tåget in till "Lilla storstan", för att "dejta" Mannen i mitt liv! Men först lite shopping, själv, utan sällskap ;) Blir bäst så... 
Superfyndade ett par jeans för 20% av ordinariepriset! Perfekt eftersom jeans är något jag verkligen använder, speciellt på jobbet.
Köpte också en topp med 70% rabatt! En topp som varken hade "min" färg, eller var i "min" stil... Ljust aprikos, rak modell med fjärilsärm.
Jag tycker nog att jag fastnat lite i stilen med volanger, spetsar och broderier... så detta var ett litet (fegt) försök att gå vidare ;) Expediten påstod i alla fall att den färgen passade mig utmärkt, utan att jag bett om hennes åsikt, så vi får väl se om det var ärligt eller försäljningssmicker ;)
Egentligen hade jag endast tänkt att titta efter ljusstakar i koppar/brons eller annan brun metall, till det grå soffbordet, som jag bestämt tror att vi köper! Hittade de tre ljuslyktorna på fotot, till reapriser ;) Tänkte kombinera dem med Tine K´s glaslyktor eller Iitallas "Kastehelmi" (eller båda) i rosa-grå-bruna nyanser.


Sen var det dags för bubbel och antipasto till förrätt, tillsammans med Mannen i mitt liv, på mysig restaurang. Till varmrätt åt vi en fantastiskt god röding. Väljer nästan alltid fisk, när jag äter ute...
Vi avrundade kvällen med lite vitt på det här mysiga stället! Det gamla stationshuset i "Lilla Storstan" som byggts om till ett mysigt "uteställe". De har verkligen lyckats med inredningen och få till en härlig atmosfär! Mycket folk, och det gillar jag!

En Mycket lyckad fredag!

Maria

12 kommentarer:

  1. Snygga ljuslyktor du hittat. Jag skulle vilja ha några större, ja typ som den största på din bild eller tom ännu större, till vår uteplats. Såg några häromdagen som jag blev lite sugen på men gick förbi trots ganska hyfsade i pris.
    Trevlig helg!
    Anette :-)

    SvaraRadera
  2. Snygga ljuslyktor. Härlig ärm på toppen verkligen. Mysig ställe lite Lady och Lufsen stuk... Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ha en date på fredagskvällen inklusive shopping! Perfekt start på helgen.

    Lyktorna är jättefina!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!!
    Härligt när man hittar kläder..även om det egentligen inte är ens färg...sedan dessutom till reapris..kan inte bli bättre!!
    Låter som en mysig fredagskväll..och god mat och dryck!!
    Ha en härlig lördag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Så härligt det låter och ser ut, underbart mysigt att starta helgen så, kram

    SvaraRadera
  6. Vilken toppenkväll du fick! Låter som perfekt avrundning på din fredag! Kram

    SvaraRadera
  7. Det är livskvalité det!
    Hoppas du har en lika fin lördag.

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  8. Mysigt att gå ut och äta lite!

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Låter som en härlig dag. Alltid kul med shopping.
    Hoppas du haft en lika bra dag idag på bloggträffen.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Vi har visst lite samma smak där.. volanger och broderier :)
    Men visst är det fint!
    Mysig med dejt, Italienskt och bubbel! Yummy!

    Tess

    SvaraRadera
  11. Haha. Ja Vardag med Pi är onekligen lite lättsammare. Det är min 'egentliga' blogg. Men just nu har jag en liten svacka. But I will be back. Trevligt att träffas. Jag har inte varis så social de senaste åren. Jag får tvinga mig. Men jag ångrar det verkligen inte. Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken mysig fredag, hoppas att det blir en ny träff snart igen kramar Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...