torsdag 12 april 2012

Funderar...

Funderar just på vad vi ska ha för typ av soffbord, i TV-rummet, till nya soffan, som snart kommer...

Bilder från Ikea

För det första så var jag ju rätt säker på att jag ville ha ett vitt, eftersom det vi redan har, är i ek och ska bytas ut ;)
Dessutom var jag länge inne på att det skulle vara kvadratiskt.
Men nu... Nu funderar jag faktiskt på om detta gråa runda bord skulle kunna passa till den bruna soffan???? Med lite olika kuddar i brunt, vitt, grått och kanske puder-rosa som liksom binder ihop det hela?  Skulle  nog ge ett varmt intryck i rummet som har vita väggar... Vad tror ni???
Kanske skulle göra ett besök och möblera om lite i möbelvaruhuset för att kolla om det passar ihop? ;)

Maria

Ska nog fråga Mannen i mitt liv också, vad han tycker ;)



13 kommentarer:

  1. Jag tror ett runt bord skulle passa utmärkt till den soffan. Mjukar upp formerna lite. Du kan ju också ställa ngt stilleben i brunaktiga toner på bordet, så knyter du ihop färgerna ;-) SNyggt!

    SvaraRadera
  2. Ja! runt bord och varför nöja dig med ett, ta två vet ja satsbord är jättefint tycker jag. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Kanske kan du måla det bord du redan har? Alltid kul med saker man fixat själv. Men visst är det kul att få gå i möbelhusen och få inspiration. Ha en skön kväll, kram.

    SvaraRadera
  4. Absolut runt bord!! Har du sett det från Tine K med brickbord eller det från Rif som ser likadant ut, fast man målar underredet själv!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Absolut ett runt bord, passar perfekt till soffan!! Bordet du visar är jättefint tycker jag och bra pris säkert:) Och jättefin soffa!! Något jag tror skulle sitta som en smäck är en runt bord med betongskiva alternativt tine K´s fina brickbord - lovely:))) Tyvärr kostar de ju en del...

    Kraaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  6. JAg gillar ditt val av bord, skulle passa fint ihop med de färger du föreslår. Jag är också av den tron att det är lättare att byta ut textilier för att förändra hemmet, både lättare och billigare.
    Själva letar vi med ljus och lykta efter ett passande soffbord i vitt. Ännu så länge får det duga med en trappstol från Ikea ;)
    Du jag tar och lägger till mig som följare så att jag kan hänga med i allt du gör :-)
    Tjingeling Anette :-)

    SvaraRadera
  7. Tror att det skulle passa alldeles utmärkt till soffan, jättefint och blir lite mjukare.kramar Diana

    SvaraRadera
  8. Jag tror oxå på ett runt bord, tycker det var snyggt som du visar. Men håller med tidigare inlägg ett brickbord är jättesnyggt.
    Tycker absolut att du ska möblera om i möbelhuset och testa dig fram. Du kanske ska låta mannen din ha en synpunkt oxå ;)
    Ha en skön helg! Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Jag instämmer med ovan, absolut ett runt bort. Tror på det du visar från Ikea :)

    Njut av helgen!

    SvaraRadera
  10. Runt bord till den soffan passar kanon! Det är runda former i dom båda - vilken går fint ihop!

    Jag trycker på gillar knappen här:)!

    kram CC

    SvaraRadera
  11. Jag funderar också på nytt soffbord. Har kollat lite efter runda eller kvadratiska bord. Drömmer om ett gammalt matsalsbord med grovt underrede/ben att såga ner till lämlig höjd. Gillade din fina våg jättemycket. Så fin färg! Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Snygga former, passar jättebra ihop!

    Vi har ett runt som jag älskar!

    Kramar

    SvaraRadera
  13. Menar du att han får vara med och bestämma?? :)
    Ja, fråga kan man ju alltid göra men vem som får sista ordet är en annan sak.

    Ha en toppen lördag!
    KRam Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...