fredag 27 april 2012

Fredag!!!!

Dags för Fredag! Veckans bästa dag!


Veckorna går allt bra fort! Fredag redan! Denna fredagmorgon börjar på bästa sätt... Hemmet doftar nystädat från gårkvällens insats ;) Solen skiner och jag har lite sovmorgon! Visserligen får jag jobba till 17:30 men vad gör väl det??? ;) Det är ju fredag
Jag har sagt det många gånger förr, men jag säger det igen... Det är en speciell känsla som infinner sig på fredag, sista arbetsdagen. Kollegorna är ofta ännu gladare, barnen pratar om sitt "fredagsmys", man vet att man har ett par dagar ledigt framför sig... 
Fredag om några veckor ska Mannen i mitt liv, och jag bo på hotell i "Storstan". Vi brukar göra det emellanåt, ta en hotellnatt med restaurangmiddag och hotellfrukost.... Längtar...
Men det är en annan fredag, det! ;) Denna fredag är här och nu och nu njuter jag av att vår soffa ska komma idag! Ska bli skönt att äntligen kunna göra iordning TV-rummet på övervåningen, som hittills bara stått ofixat.... 
Minns ni Madickens granne "Farbror Nilsson" (Visst hette han väl så??)... när han låg i trädgården och kände livet i sig? Han kanske inte kände livet i sig över samma saker som jag... men jag undrar om inte känslan kan vara den samma? ;) När man bara är så nöjd

Njut av livet - Det går inte i repris!

Maria


15 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar! Så kul att vänta in soffan och dessutom skiner solen man kan inte bli annat än glad! Kramis Vännen

    SvaraRadera
  2. Farbror Nilsson var ju med i Saltkråkan, fast han kanske är med i Madicken också? : )

    Visst är det fredag och här starta den inte lika bra. När jag kom ut på trappen så hade rådjuren ryckt upp mina penseér ur krukorna. Varför ska man göra sig till för??

    Nu ska jag på hattparad i skolan.

    Ha en toppen fredag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Håller med helt om fredagar. Alla är gladare, längtan efter ledigheten är alltid lika underbar!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Fredagskänslan som infinner sig är hur underbar som helst! Här blir det räkor och lite vitt framför Let´s Dance. Vi skulle åkt till S-holm i helgen , men när de lovade så fint väder så ställde vi in!

    Spännande med nya soffan!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Härligt med fredag och nystädat. Inte riktigt där ännu. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Nä, jag tänkte på farbror Melker. : ) fel av mig.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag får äntligen njuta fredagsmys och känna den där känslan av helgledigt. Mina dagar har sett likadana ut. Helgerna har aldrig känts så där jättespeciella när jag varit hemma. Det har varit lite lördag hela veckan. Det här är mycket roligare. Att ha något att se fram mot. Antar att det blir lite trädgårdsfix den här helgen som verkar bjuda på sol och lite värme. Ha det bra.

    SvaraRadera
  8. Visst är det härligt med fredagskänslan, allra helst när man är långledig :)
    Ser fram emot att få se den nya soffan!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Du vet att du kan dela upp mac i en windowsdel. Göra en sk partitionering. På det sättet kan man köra photoscape på macen.

    SvaraRadera
  10. You can not recycle time ;)

    Så rätt att njuta och ni har massor att njuta av i ert nya, vackra hus. Å att börja fredagen i ert kök!!

    Fredagskänslan är oslagbar. Vilken tur att det blir fredag en gång i veckan!

    KRAM och ha en underbar lång ledig helg

    xx

    SvaraRadera
  11. Fredagskänslan är bästa stunden på veckan :) Hoppas di får en finfin helg :) kramar Diana

    SvaraRadera
  12. Fredagar är underbar och fyllda med förväntan! Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  13. Ja, förstår precis och håller med!
    Älskar fredagskänslan! Idag är det lördag och det är inte fy skam det heller!
    Ha en fin dag, fina du!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  14. Instämmer helt! Hoppas din fredag slutade som den började och att du har en minst lika fin lördag :)

    Stor kram Lena

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Va fint ni har det där i köket!

    Jag vet!, är världens sämsta, har ej hunnit få iväg dina vinster. Men de kommer i slutet på nästa vecka det lovar jag.
    Hoppas du har en fin helg.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...