söndag 1 april 2012

April, april...

Ja, då var det 1:a april! Jag gillar april! Kanske för att jag är född i april? ;) Nä, mer för att då är det den första vårmånaden på riktigt!


Idag har jag bland annat fixat iordning i fönstret i det som vi kallar "kapprummet" hos oss. Vi har en liten passage från hallen till det som ska bli mitt arbetsrum, och där är det ett fönster på ytterväggen och på innerväggen mitt emot har vi en rejäl hatthylla och skohylla. Det blir några jackor och skor i en familj på sex personer... ;)
En gardin som vi hade i förra huset har gjorts lite smalare för att passa fönstrets bredd. Lite "piff" är förstås på plats också.



Ett par tomma ölflaskor har fått sällskap av en kvist från ett träd på tomten. En al, om jag inte är helt fel ute?? ;)


En passande höna har letats fram ur kartongerna..


... likaså en påskhare. Någonstans i kartongerna ska det finnas en flickhare också med kjol ;)

Vad har ni gjort denna 1:a april? Har ni blivit lurade, kanske? Jag tror att jag klarat mig undan det faktiskt! ;)


Maria

17 kommentarer:

  1. Vilken fin gardin! Jag skulle behöva nya gardiner i köket men tiden räcker inte för det nu:-) inga aprilskämt här än:-) kram

    SvaraRadera
  2. Nej inga aprilskämt här än, dagen är inte slut. Vad söta påsksaker du har. Ha en skön söndagskväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt pyntat!!! Fint det ser ut! Och jag blir avis för hos mig händer det fortfarande ingenting med vårpyntandet... Måste först bli klar med vårt walk in closet innan jag börjar med annat:) Stoooooooooooort grattis till vinsten också, wow vilken snygg bikini!! Du kommer se fab ut på stranden i sommar:))

    Kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  4. Så fint du gör! Trevligt med lite påskstämning! Jag tror UNT lurade mig, det hävdar i alla fall Jojje...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Gullig påskhare! Väldigt fint i ditt fönster och lurad är jag inte ännu, tror jag. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Näääedå, inte blivit lurad alls :)

    Här har snön vräkt ner idag... där kom man av sig med alla påskplanteringar och vårkänslor :/

    Jättesnyggt påskarrangemang du hade gjort på en bricka tidigare!
    Ha en fin påskvecka!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  7. Inte mycket faktiskt. Promenad med Zigge på förmiddagen, slappa i soffan, simskola på eftermiddagen och ätit 2 ggr. Så inte mycket! : )

    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Jag tycker också mycket om April, kanske för jag fyller år då:) eller om det är för att solen oftast lyser lite mer och mer .

    Jättesnyggt i fönstret.
    Tror inte jag blivit lurad , inte ännu i vart fall.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  9. vackra gardiner och måste vara väldigt fint med ljusinsläpp i rummet också.....här har mängder av vänner lagt ut bilder på sina trisslotter soomm de vunnit "stora pengar";) på . på sina fb -sidor...gick faktiskt på den första...*skrattar...
    Har släktingar till din lilla hare här hemma ....

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  10. Du gör verkligen jättefint! Härligt med träd på tomten och kunna ta in kvistar. Sött påskpynt ni har!

    Jag blev lite halvlurad idag ;)

    kram!

    SvaraRadera
  11. Fint du har gjort :) Jag har tränat ett gäng glada killar i fotboll...kram Diana

    SvaraRadera
  12. Fint påskpynt du har fått fram. Söt liten påskhare :)
    Här blir det inte mycket påskpynt...
    Kram

    SvaraRadera
  13. Fint det blev! Roligt att tita runt på bloggar och se hur andra har det tycker jag :)

    Jag skulle vilja tipsa dig om min sida där jag säljer smycken i silver, www.jvalleytwig.se , just nu 10% rabatt dessutom. :) Kika in där och hitta din favorit inför sommaren vettja!

    Kram!

    SvaraRadera
  14. Fint har ni det och lite påskpyntat också :)

    SvaraRadera
  15. Kikar in och önskar dej och din familj en härlig påskhelg !
    - Påskharen var en riktig söting ♥ Hoppas att han fått återse sin tjejkompis ;)
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  16. Fint!
    Ha en underbar påsk.
    kram kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...