tisdag 6 mars 2012

Vitrinskåp - klädskåp

Redan på planeringsstadiet, när jag visste hur stort vårt nya sovrum faktiskt skulle bli, bestämde jag mig för att vårt stora svarta vitrinskåp skulle förvandlas till ett klädskåp!

Skåpet är 160 cm brett och det var inte det lättaste att få upp det på övervåningen... Det ramlade isär i delar och Mannen i mitt liv hotade med att det skulle hamna i containern... ;) Men nu står det i alla fall på plats i vårt sovrum. Ett hyllplan, fattigare dock... ;)

Perfekt att förvara kläder både i och utanpå ;)
Det glada lilla "kuddmonstret" som en av döttrarna knåpat ihop på slöjden, trivs finfint bland tröjor och annat smått ;)

Den rosa handväskan inköpt på första New York-resan, har en given plats! Och Mannen i mitt livs första skor har fått sällskap av en tom vacker flaska med en snygg etikett samt en plåtburk, som innehållit mannens "lukta gott". Säger man rakvatten eller herrparfym, förresten??? ;) Den gamla kameran skymtar där oxå.


Ett par "finskor" som inte längre används passade så bra ihop med den fina tavlan som min kollega målat till mig i 40:års present. Den vackra damen i porslin, fick jag av min svärmor alldeles i början av mitt och Mannen i mitt livs förhållande, så den ligger mig varmt om hjärtat. Tyvärr har den fått limmats ihop :(   "Diamanterna" i glas, vann jag i en rolig julklappslek på jobbet en gång.
Skåpet rymmer alltså både kläder och minnen!

Maria

15 kommentarer:

  1. Fint! Bra med glasluckor för då krävs det ju lite ordning och reda eller?? Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Superkul idé och det blev ju galet snyggt!! :) Smart Maria! :) Förresten, hur jobbar du på onsdag? Hade tänkt ta mig förbi er och lämna nycklar etc... Kram!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon vännen!!
    Vilken tur..att ni fick upp skåpet!! Så mysigt med blandade saker i det
    Jag har mina föräldrars gamla linneskåp här i vard.rummet...och det har jag fyllt med massor av porslinssaker bl a..som just betyder mycket för mej!
    Ha nu en underbar dag..vännen!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hallå där, minns de där diamanterna, de ville ju jag också ha! Och jag tror jag hade dom ett tag!
    Jättesnyggt med skåpet i sovrummet, lyxigt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men så fint skåp!!! Jättekul att ha lite minnen från livet! Allt var perfekt! Ilove <3<3<3
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Snyggt!!
    Jag har ett gammalt skåp som har varit både vitrin/bar/klädskåp som jag inte har någonstans att ha. Men jag gillar det och vill helst inte göra mig av med det. Försökte ta det till Dalarna men det gick inte upp för trappen där. Bara köra hem igen. Det är tungt som sa..n.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt hela skåpet. Vi har ett liknanade som jag tänkte mig att måla, bara det blir lite varmare ute. Har dock svårt att bestämma om jag skall måla det vitt eller svart, svart var ju väldigt snyggt det också.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Skåpet är så snyggt i svart. kul att tavlan fick en given plats. Diamanterna var mitt bidrag till julklapsleken. kommer ihåg att fler ville ha dom. kul lek!

    SvaraRadera
  9. Hej söta bloggvän!!
    Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mitt bidrag att gå vidare eller till och med kanske vinna!
    Miss Vardaxlyx är mitt cuppisbidrag och jag behöver DIN röst!!
    Klicka in dig på min blogg och rösta =)
    Jag tackar dig ödmjukast <3
    Önskar dig en trevlig tisdag!!
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  10. Ah, så snyggt. Värt att kämpa för att få upp!

    Skulle vilja ha ett jag med;)

    Tack för din rara kommentar!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  11. Jättefint skåp! Har inte varit in här på ett tag och ser att det hänt en hel del. Kul! Ni får så fint:))
    Ha en bra dag, Cicki!

    SvaraRadera
  12. Det ser jättefint ut, passar perfekt som klädskåp, kram

    SvaraRadera
  13. Vilken bra ide´och så fint du gjort i skåpet! Nu kan du förvara alla dina 7 kjolar eller hur många du nu behöll hihi. kram!

    SvaraRadera
  14. Riktigt riktigt snyggt skåp!!!! Snyggt med svart färg tycker jag!!! Fiffigt att använda det till klädskåp, blev ju kanon!!! Och så fina ting du visar i det!

    Ha det gott!!

    Stööööörsta kraaaaaaaamizen aka

    SvaraRadera
  15. Åh, det blev jättefint och väldigt personligt :) kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...