torsdag 22 mars 2012

Vila

Idag känner jag mig som den här goá vovven...

Foto: Minstingen

Det vill säga trött och utslagen...

Mitt trevliga arbete på småbarnsavdelning bjuder tyvärr på en hel del små baciller också ;) Speciellt förkylningsbaciller... Jag är genomförkyld! Med allt vad det innebär...
Nu tänker jag inte klaga över det, för mitt soffliggande igårkväll resulterade i "Lejonkungen"-filmen med Minstingen lutad mot min axel. Hur mysigt låter inte det?! ;)
Och idag skiner solen, som jag kan titta på igenom mina oputsade fönster! ;) Om jag är piggare imorgon, så kanske jag kan svepa in mig i en filt, sätta mig på fårskinnet i solen på trappen i några minuter? Om solen skiner då...? ;)

Roligare inlägg än så blir det inte idag ;)

Prosit! 

Maria

12 kommentarer:

  1. Krya på dig Maria! Inte kul med de där bacillerna nu som värmen börjar komma...
    Själv är jag hemma med förkyld och hängig dotter idag. Riktigt mysigt faktiskt, en bonusdag!

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Klart solen kommer att skina imorgon, krya på dig.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  3. Krya på dej vännen!! Inget kul att vara förkyld...:(
    Ha det så gott du bara kan!! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Tråkigt, men krya på dig iallafall! Vad är det för vovve? Bernen?
    Har skrivit om dig hos mig idag! Ska höra med J om stolrecept!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. krya på dig! så mysigt ändå att ligga o titta på film tillsammans det är inte så ofta man gör så tyvärr. kramis!

    SvaraRadera
  6. Krya på dig och mys med lite film. Ha så bra. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Tack snälla för din fina kommentar hos mig!
    Lät inget vidare med baciller...
    De tycks härja överallt just nu... Hoppas du kryar på dig fort!!
    Underbar bild :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Hej Maria och tack för din rara hälsning !
    - Ser att du har ett underbart roligt och betydelsefullt arbete ! -Är själv förskollärare och har jobbat i många år på förskola innan jag blev sjuk.
    Saknar det varje dag ..
    Vi har även en annan sak gemensamt, nämligen tvillingar :) Fast mina killar är vuxna nu, 23år närmare bestämt.
    - Eran söting till hund är det en Berner Sennen ? - Det har varit min drömhund att äga i många år...Men det blev 2 stycken små hundar istället..Bichon havanaiser !
    Ha det gott och krya på dej !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  9. Åååååh vilken supersöt vovsing:))) Men inget kul att vara sjuk!! Sänder massor med krya-på-dig-kramizar från mig!!! och så jäääääättefint kök ni har (kollade inlägget nedan), verkligen sååå fräscht!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  10. Det ska bli sol! Sätt dig du på din porch med en kopp kaffe! Stor kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  11. Krya på dig! Dessa baciller kan jag ju vara intensiva, bra att du är hemma och tar hand om dig.

    Å vilken söt vovve! Lejonkungen på TV låter perfekt ;)

    Hoppas det blev en stund på terrassen med en kopp kaffe!

    Kramar

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...