onsdag 28 mars 2012

Vårkänslorna som kom... och gick...?

Igår var vi ute hela eftermiddagen, på jobbet. Underbart med sol och en del värme.




Imorse, när jag gick till jobbet tidigt, så kvittrade fåglarna hur mycket som helst! Kan det ge annat än vårkänslor????
På eftermiddagen, lagomt när jag och tre fjärdedelar av döttraskaran, for in till "Lilla Storstan", så försvann lite av vårkänslan. Grått och regn...
Det är väl typiskt vår förstås!? ;) Man brukar ju prata om "aprilväder" och det är ju faktiskt inte ens april ännu, så det är väl mer att vänta? ;)
Jag har i alla fall fixat lite "vårpiff" på köksön.

Superbillig kruka från det stora blå-gula varuhuset och
dekorationsägg från en nätbutik ;)

Såg såna fina ägg på någon blogg förra påsken och blev lite förälskad ;) Hittade de på nätet i förra veckan och blev så glad. Gillar dem skarpt! Är annars inte så mycket för det där med påskpynt.  Någon enstaka liten kyckling letar sig väl fram ur gömmorna, förstås.

Pyntar ni mycket till påsk? Eller inte alls, kanske? ;)


Maria

9 kommentarer:

  1. Snyggt du piffat, äggen och krukan är snygga tillsammans med brickan och påskliljorna. Ser superfräscht ut. Hmm jo här pyntas det allt med lite av varje, påskägg, hönor , harar och påskkäringar , fjädrar i busken utanför dörren och blommor i massor:)
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  2. Så är det med våren, den kommer och går. Fina påskdekorationer där på ön... Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Ska jag påskpynta vill jag också ha såna ägg! Indiska lär ha ngt liknande, får se om jag kommer dit innan påsk... Så fint du gjort!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Här i Borlänge var det regn o mulet i morsse men fint o sol på em. Jag har kanske 2 kyclingar lite ris med fjädrar sen lite påskblommor, det får räcka. Ha en forsatt fin kväll, kram Mimmi

    SvaraRadera
  5. Verkligen omväxlande väder, men det är väl så det ska vara!
    Jag har inte heller så mycket påskpynt. Ett ris med fjädrar några hönor och lite annat smått.

    Jag blir bara glad om du vill "härma" mina lampor! Men jag ser att du satt påskliljor i din lampa!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  6. Jättefint!
    Här pysslas inte för mycket1 Har några silverägg som du och lite pärlhönsfjädrar! Ja det klart att lilltjejjen brukar göra några påskiga saker som kommer fram också! I år har hon målat en tavla på duk med en påskkyckling på!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Så fint!
    Ja, man får göra vad man kan för att hålla vårkänslan framme när vädret inte hjälper till ;)
    Vi pyntar lite lite.
    Ha en fin dag. Kram kram Malin

    SvaraRadera
  8. Godmorgon!!
    Samma här inte mycket till påskpynt!!
    Så vackra ägg...!!
    Ja du..hoppas att det underbara vädret kommer tillbaka!!
    Ha en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...