söndag 18 mars 2012

Utmaning denna söndag.

För drygt en vecka sedan fick jag en utmaning av Victoria med den underbart inspirerande bloggen Limestone by the sea. Tycker absolut ni ska titta in hos henne och inspireras av bl a hennes ö-hus!
 Stort tack för att du sände utmaningen vidare till mig, victoria!


Själva utmaningen var att svara på ett antal frågor, som jag tänkte ta tag i denna söndag:

1: *Vad gjorde du för 10 år sedan?
Ja, vad gjorde jag då??? Vi var fortfarande rätt nya på orten, efter flytten som gick drygt ett år tidigare. Vi byggde fortfarande lite på vårt dåvarande nybyggda hus ;) 

2: *Vad gjorde du för 1 år sedan?
Då hade vi precis bestämt oss för att bygga vårt drömhus! Köpte tomten, och började rita!

3: *5 snacks du gillar?
Cashewnötter, torr-rostade jordnötter, ostbågar av olika slag, chilinötter och wasabinötter, vilket Mannen i mitt liv inte kan begripa ;)

4: *5 sånger du kan utantill?
Åh, jag som "sjunger hellre än bra", och nästan enbart sjunger på jobbet, får nog "skryta" med Bä bä vita lamm, Blinka lilla stjärna den kan jag även på engelska! ;)), Imse Vimse och Björnen sover ;)


5: *5 saker du skulle vilja göra om du var mångmiljonär?
Arbeta mindre, våga testa en del "företagsidéer", resa mer, köpa några riktigt onödigt dyra saker och dela med mig :)

6:  *5 dåliga vanor du har?
Oj... kanske bättre att mina 5 familjemedlemmar räknar upp varsin sak? ;)

7: *5 saker du gillar att göra?
 Bara 5??? ;) Sy. Resa. Umgås med familj och vänner. Äta en god middag på tu man hand, på mysig restaurang. Shoppa...

8: *5 saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Jag älskar kläder, i olika variationer, men hel mysoverall, typ "One piece"... Det sätter jag nog aldrig på mig! ;) Annars går nog det mesta ;)

9: *5 favoritsaker?
Mina två symaskiner, systemkameran, mitt nya hus och hela "hemmet" ;)

10: Skickar vidare denna utmaning till dessa 5, som jag är lite nyfiken på: 

    My happy home

         Hem ljuva hem

         Casa of Mia

        Pärlorna i mitt liv

        Melixa Design


Trevlig Söndag!

Maria
      

3 kommentarer:

  1. Tack för den utmaningen, den tål att tänkas på ett tag. Vad fin bild du visar, så trevligt med gamla bruksföremål. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Maria för utmaningen, blir så stolt och glad att du är lite nyfiken på mig, kram

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa lite mer om dig! Så du är också återfalls-husbyggare?!
    Fick samma utmaning från Victoria, kul!!

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...