lördag 31 mars 2012

Trollungens födelsedag!

Ja, det är precis vad det är idag!

Trollungen 2 dagar gammal ;)

För exakt 17 år sedan, den 31:a mars kl 07:40, föddes en liten flicka med svart spretigt hår och blå-svarta ögon ! Söt som socker förstås! Det tycker såklart alla mammor om sina barn!
Enligt min svärmor så ska flickans pappa, tillika Mannen i mitt liv, ha sagt: "Vi har fått en liten trollunge!" till henne i telefon, när han deklarerade nedkomsten ;) sedan dess har svärmor/farmor kallat henne "Farmors trollunge" emellanåt.
Man ska tänka på vad man säger till små barn, för de tar en ofta på orden... Tydligt bevis på det fick jag då denna "trollunge" var 3 år någonting, och jag hör henne säga: "När jag föddes, så var jag en trollunge, men jag har klippt av svansen..."
Ja, vad säger man??? ;) Jag serverade henne sanningen då, att det var något som farmor bara kallat henne för att hon såg ut som en trollunge... Kanske var det fel att ta hennes sanning ifrån henne? Kanske var det lika dumt som om man talar om för en 3:åring att tomten inte finns på riktigt? Vad vet jag?  Hade det varit idag, hade jag kanske låtit henne leva med den tron något år till... Det kanske betydde mycket för henne? ;) Jag är rätt säker på att hon ganska snart hade insett sanningen ändå! ;)
Idag säger jag i alla fall: Grattis trollungen!

Maria

8 kommentarer:

  1. Vilken söt trollunge och gullig berättelse. Jag har klippt av min svans oxå för mamma sa att jag såg ut som en trollunge jag med.../ Pia

    SvaraRadera
  2. Vilken söt liten trollunge! Grattis till stora tjejen idag! kram!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon vännen!!
    Börjar med att skicka ett Grattis till dottern!!
    Vilken underbar bild..på detta lilla "troll"
    Önskar dej en underbar dag!! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Vilken söt lite trollunge :) Ett stort Grattis till dottern din!
    Vi har en 17-åring här i huset oxå...
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Härligt hårband:) Söt som socker var hon hur som helst och om det är hon som gjorde den snygga tidningskorgen verkar hon ju klarat sig bra trots allt:)Min 16 åring hade lika mycket hår och lika svart jag kallade henne aldrig för trollunge, men jag tror minsann hon blivit en med åren:)
    Ha en fin dotterfödelsedagslördag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh så söt! Grattis till trollungen, kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till trollungen då passar det väl bra att hennes mamma kikar in hos mig och får sig en överraskning ;) kram Diana

    SvaraRadera
  8. Tiden går fort! Grattis till henne!

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...