lördag 24 mars 2012

Min stil

Temat hos Fabriken denna månad är "Min stil". Ett roligt ämne! 
Vilken är då min stil???
Jag skulle nog vilja säga att den är just "min" stil ;)


Jag gillar när man inreder personligt. Själv använder jag gärna saker som i första hand kanske inte är/var avsedda för dekoration.
Som t ex ett par gamla böcker, resterna av en tapetrulle, en handväska ett par skor...

Jag blandar gärna stilar hemma. Det är lite det som gör det personligt ;) I sovrummet är det lite "romantiskt/vintage" som gäller. Men det får inte bli för "gulligt"! ;) Färgerna går i brunt, svart, vitt.

Köket har en känsla av "New England" (med sina vita snickerier i klassisk stil och lampan med skärgårdskänsla) med ett litet, litet inslag av "lantligt" (i form av en hylla med div gamla bruks-saker). Färgerna är mestadels vitt med ek och svart som bryter av.


En lite "ruff" tegelvägg bakom murspisen ger en känsla av "industri".


Inslag av "New England" finns lite här och var hemma hos oss!


 

En och annan gammal/antik möbel eller pryl hittar man lite här och där i rummen. Bokstäver, ord och texter återfinns på kuddar, skyltar m.m


Våra intressen återspeglas i inredningen ;) Ett litet modellplan står för Mannen i mitt livs kärlek till flygplan och flygning ;)
Den gamla symaskinen talar väl för sig själv? Om inte annat så syns mitt intresse för skapande i den lilla glaskupan ;) Böcker återspeglar tydligt intressen...
Jag sammanfattar "min personliga stil" som "romantiskt/vintage-New England-lantligt-industri-stilen" ;) Jag har nog alltid haft en touch av den stilen, men det har liksom "klarnat" under åren. Gamla prylar t ex, har jag haft en kärlek för i många många år... "New Englandstilen" har mognat fram från min tid med fyrar, måsar, fiskenät m.m... ;) Nu har den liksom blivit lite "klassigare" ;)
Tycker absolut att ni ska göra ett besök hos Fabriken och kolla in andra bloggares stilar!

Maria

12 kommentarer:

  1. Ett hem som är väldigt vackert och personligt....det gillar jag ....

    Kram och ha en fortsatt fin helg. Sitter här i Göteborg och väntar på solen ......som inte verkar vilja visa sig här idag...

    SvaraRadera
  2. Ett väldigt fint, varmt och personligt hem som ni har tycker jag! Många fina detaljer! Kram!

    SvaraRadera
  3. Så fint! Och ni verkar ha kommit bra i ordning också ;-) Mysigt!
    Kram hoppas du mår bättre

    SvaraRadera
  4. Din stil är verkligen Maria, och dina små detaljer gör allt ännu mer personligt. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Underbart hem du har...jag gillar verkligen köket...såå snyggt!!
    Ha en fortsatt mysig lördag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Ett hem som speglar vem du är!! Jättefint!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Så fint hem ni har!
    Jag kan nog hålla med, har själv ingen speciell stil, gillar lite av allt. Kul med lite ovanliga minnesaker att ha med i inredningen! Kramis

    SvaraRadera
  8. Härligt att du hittat din egen stil, det är inte helt lätt ibland, och ni har verkligen fått det fint! Älskar den randiga tapeten (bland annat) Ha en härlig söndag! kram

    SvaraRadera
  9. Jättefint och personligt, kram

    SvaraRadera
  10. Visst ska hemmet spegla vem som bor i det ! Det gör ju det hemtrevligt och personligt. Tycker att ni har lyckas superbra med att få ett hem i er stil, med en härlig mix av grejer !
    - Dom som kommer hem till er får ta god tid på sej för att hinna se på alla härliga detaljer som finns överallt !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  11. Så fint!!! Många personliga ting att njuta av.
    Ha en toppen måndag
    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  12. Så kul att se bilder från det nya huset! Vilket välkomnande och varmt hem ni har, mysigt, det gillar jag!

    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...