torsdag 15 mars 2012

Master bedroom

Mannen i mitt liv hade två krav på vårt sovrum, när vi skulle bygga. Det skulle vara stort och ha heltäckningsmatta på golvet. Snäll som jag är, så fick han som han ville ;)
Bjuder på några bilder på vårt sovrum, som det ser ut denna torsdagsmorgon.

 Sovrummet är det enda rummet som hunnit få gardiner. Ett par mörkt bruna längder, som jag valt att hänga mer på sidan om fönstret, eftersom fönstret inte är så brett, endast 90 cm. De används också att dra för, för att slippa insyn ;)
Spisen gör sig utmärkt i sovrummet, men vi har ännu inte proveldat den, endast använt stearinljus. Mys!

De gamla "herrbetjänterna" i form av en man och en kvinna har plockats fram igen, efter att ha varit undanskuffade på grund av platsbrist ;) Funderar på att måla på "huvudknoppen" med lite svart färg. Fler kuddar ska förstås på plats. Mannen i mitt liv klagar på att vi har alldeles för mycket kuddar ;) Men när det är enkelt att stoppa ner dem i den gamla tvättkorgen, när man bäddar upp, så behöver han väl inte klaga? ;)


Mitt krav var att få en walk-in-closet! Den är dessutom praktiskt placerad på "min sida" ;) Fönstret ovanför sängen ger ett mysigt ljusinsläpp. Ett sovrum att trivas i...  
Än återstår en del "piff", men sovrummet är ändå det som är mest klart, tror jag ;)


Maria

11 kommentarer:

  1. Godmorgon vännen!!
    Vilket härligt sovrum..och såå mysigt med den öppna spisen!!!
    Önskar dej en härlig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Där kommer ni sova gott! Skönt med mjukt golv men det skulle vara väldigt opraktiskt här med en stor hund som fäller och skräpar ner.
    Snyggt blev det i alla fall.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. Vilket mysigt, luftigt sovrum! Heltäckningsmatta är säkert skönt att sätta ner fötterna på på morgonen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättehärligt stort sovrum. Fin gammal korg passar ju perfekt att lägga kuddarna i. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Mycket fint sovrum. En walk-in-closet var ett bra och rimligt krav tycker jag, det borde alla ha:)
    Ha en bra dag!
    //Cicki

    SvaraRadera
  6. Vad fint ni har det! Och ni har öppen spis - en dröm!

    Så skönt att ha en gosig matta att gå på...

    Kram!

    SvaraRadera
  7. vad fint! Där kan man sova gott! kram!

    SvaraRadera
  8. Jätte fint sovrum med öppen spis. Ha en fortsatt fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Coolt med spisen, stearinljus i är ju toppensnyggt om den inte fungerar som den ska. Riktig mysfaktor.

    Kramkram Malin

    SvaraRadera
  10. Jättefint sovrum, inspirerande då vi ska göra iordning i vårt. Har alltid varit svag för randigt och rutigt, randigt har jag så din rutiga skulle passa jättebra hos oss.
    Glada hälsningar från en ny tittare :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...