måndag 26 mars 2012

köksstol

En av mina gamla köksstolar har "flyttat hem igen".

För över 20 år sedan ropade jag in tre likadana på auktion. Då var de röda. Och kostade 70 kronor. För alla tre! Jag målade de vita och hade de i min första lägenhet. Senare så blev jag sambo med Mannen i mitt liv och ännu senare köpte vi en ny köksmöbel. I "syrabetsad furu" ;) Minns ni de möblerna?! I början av 90-talet! 
De gamla stolarna kom i skymundan någonstans. En vet jag att Mannen använt som "sågbock", så den är det inget kvar av ;)Den tredje vet jag inte var den tog vägen. Den här har stått hos svärföräldrarna i källaren tills nu då den flyttat hem igen till vår hall.
Tanken var att den skulle få lite svart färg och placeras tillsammans med det gamla ek-skrivbordet vi har. Men Mannen i mitt liv vill ogärna göra sig av med sin (fula) sköna kontorsstol...

Tills vidare får den väl stå i hallen med fårskinnet som dyna!

Maria

12 kommentarer:

  1. Den gör sig ju fint där:-) hoppas ni kommer fram till en lösning. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken supercharmig stol!! Ibland gör man riktiga fynd:))) Ser ut att passa in perfekt där i hallen vid snygga tapeten och fina lampan - perfekt!! Riktigt fina bilder från ditt hem i förra inlägget också!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. Fint. Jag letar som en galning efter två st till min sons lägenhet.
    Hittar inga....

    KRAm

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul med en historia bakom möblerna. Då blir de lite extra fina, tycker jag! kram

    SvaraRadera
  5. Pinnstolarnas återkomst! Snyggt! Kram och krya på dig! Pia

    SvaraRadera
  6. Jättefin, jag älskar pinnstolar kram Diana

    SvaraRadera
  7. Där står den väl bra!
    Jag virkar också arugurumis, har en bok med fina mönster. Fast nu var det ett tag sen men de är himla söta.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. ja..vad är det man säger,allt kommer tillbaka ;) ....rotade precis fram en gammal mortel och Ostbricka i cararramarmor som ska få finnas med en än gång i min inredning ...senast var i början på 90-talet ...*ler

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  9. Kul med gammal stol som numer är jättesnygg!!Gjorde sig bra i hallen!

    Vad var det för någon som stod i ditt sovrum och vad var det för tillhygge du hade under sängen? Hua vad otäckt det lät!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en främling som gått fel, sov på min soffa. Sen dess hade jag en kökskniv under sängen i många år.

      Radera
  10. Väldigt fint är det med pinnstolar, snyggt med lurviga fällen ovanpå:)
    Visst har även vi haft syrabetsade furuköksmöbler och ett vitrinskåp. Skåpet har vi kvar, skall målas vid tillfälle tänkte jag eftersom skåpets form är vackert tycker jag. Tanken är dock enklare än görandet:)
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  11. Tack för din kommentar om mina bilder.

    Vilken härlig bild du har lagt in, det är verkligen jättefint med gamla ting hemma :) Ser väldigt inbjudande ut.

    Ha en trevlig tisdag,
    Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...