torsdag 8 mars 2012

Cykeltankar...

Sist jag köpte mig en ny cykel var för snart 15 år sedan...
Jag cyklar inte speciellt ofta, men är allt lite sugen på att köpa mig en ny cykel nu i vår! Jag kan ju cykla de få hundra metrarna till jobbet. Vägen till jobbet från förra huset, gick via en skolgård där man inte får cykla, så det har alltid känts enklast att gå. Men nu har jag ju en annan väg, utan skolgård ;)
Typen av cykel, som jag snöat in lite på, ska vara av modell retro. Helst med en cykelkorg i rotting. Som den här lite "kolafärgade" modellen, till exempel:


Eller är den kanske snyggare i svart?





Den här modellen i vitt, känns lite mer "modern", med sina svarta däck. Men fortfarande snygg!

Här är den i en lite "flickigare" variant, med vit korg och sadel.


Sen finns det ju denna tuffa coola cykel, också...
Alla bilder via: Crescent

Visserligen har den ingen rottingkorg, men den har en sådan där tuff pakethållare fram som får mig att tänka på "Hedvig" i "Från A till Ö", om ni minns? ;)


Vilken gillar ni mest?

Maria

11 kommentarer:

  1. Wow, alla är jättefina. Jag letar också cykel att ha på ön, när vi cyklar upp till hamnkrogen på kvällarna eller bara på en tur runt ön.
    Jag var inne på att hitta en begagnad men nu när jag ser alla dessa fina så vill jag ha den svarta mest. Berätta om du slår till.. Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Den svarta eller vita, tycker jag.
    Jag skulle vilja kunna cykla till jobbet men det är 2,5 mil och utmed en rätt farlig väg, om man kommer på cykel ialla fall.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  3. ps, du har en utmaning hos mig men bara om du vill förstås! kramkram

    SvaraRadera
  4. Den vita eller den kolafärgade tycker jag passar dig. Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Den vita med svarta däck, skulle jag valt.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  6. Den kolafärgade blir jättesnygg! Passar dig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. En kolafärgade eller den vita, vill ha då kan tom jag tänka mig att cykla...kram

    SvaraRadera
  8. Den på sista bilden skulle gärna få bo i min trädgård! Inte säkert att jag skulle använda den, men så snygg den är... Lite coolt lutad mot växthuset så där... :-)

    Ha en fin helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Cyklar är verkligen vår för mig!
    Jag tycktepreci som du att den första var riktigt läcker!

    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Jag har en som liknar den svarta... tycker själva att den är superläcker. Men hade jag köpt ny idag hade den sista cykeln varit en stark kandidat ;) tycker den är Sååå läcker.
    Lycka till i valet ;)
    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  11. Jag tyckte om den kolafärgade! :) Färgen passade stilen och den var såå fin! Nästa gång jag köper cykel vill jag ha en sån! :)
    Är allt bra med dig?
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...